Waarom zijn er bedrijfssectoren?

Wat is eigenlijk et belang van bedrijfssectoren?

Toegevoegd na 41 seconden:
het*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Dat je weet waar je het over hebt.
Dat een bakker en een automonteur hun eigen begrippen hebben, en daar dus niet samen over kunnen communiceren, maar een bakker wel met een broodwinkel.

Antwoorden (1)

Een instrument om o.a. beleid mee te maken. De overheid kan dan een bepaalde bedrijfssector subsidiëren of regels opleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook de cao's die per bedrijfssector worden afgesloten voor eerlijke concurrentie.