Moet ik voor digitale bestanden invoerbelasting betalen?

Ik wil in de toekomst geregeld tekeningen laten maken in Bali, bij een herkent bedrijf. Moet ik over deze tekeningen invoerbelasting gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Douanerechten zijn indirecte belastingen die geheven worden op goederen die worden ingevoerd.
Goederen zijn tastbare producten, zoals voedingsmiddelen, duurzame consumptieartikelen, machines en dergelijke.
Digitale bestanden vallen onder elektronische diensten en zijn geen goederen, dus je hoeft hiervoor geen invoerbelasting te betalen.
SimonV