Hoe kan ik BTW aangifte doen zonder inloggegevens?

Voor 1 mei moet natuurlijk weer de BTW aangifte gedaan worden. En natuurlijk stel ik deze weer eens uit tot het laatst. Dit keer niet zo slim; ik weet mijn inloggegevens niet meer om digitaal aangifte te doen.

Nu heb ik de optie 'Wachtwoord herstellen' al gedaan maar na 3 keer het na mijn mening goede foutieve antwoord in te vullen is die functie geblokkeerd. Nu heb ik vandaag de belasingtelefoon gebeld en die kunnen mij nieuwe gegevens sturen... dit duurt 10 werkdagen. Aangezien de vrouw mij wel de gebruikersnaam kon vertellen dacht ik dat het wel goed kwam en eindigde het gesprek. Maar ik kwam al vrij snel van een koude kermis thuis want ik wist het wachtwoord toch niet meer. En je raad het al, de belastingtelefoon was sinds 6 uur niet meer te bereiken wegens drukte.

Hoe kan ik alsnog aangifte doen voor 1 mei? Ik kan dus onmogelijk in 'mijn belastingdienst'. Ik ben op zoek naar een antwoord, dus geen 'bel morgen de belastingdienst even of ga langs een kantoor'.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Antoni
8 jaar geleden
Mijn ervaring is, dat je, als je na de uiterste datum nog geen aangifte hebt gedaan, je een herinneringsbericht ontvangt van de Belastingdienst met het verzoek alsnog aangifte te doen. Het is mogelijk dat je zo'n bericht pas in oktober of november 2015 ontvangt. Dan kan je alsnog gewoon aangifte doen zonder boete, althans zo is mijn ervaring. Je kan natuurlijk ook op eigen initiatief zo spoedig mogelijk na 1 mei aangifte doen: je hoeft niet te wachten op het herinneringsbericht!
Antoni
8 jaar geleden
Op http://www.nu.nl/geldzaken/4040252/u-moet-weten-uitstel-van-belastingaangifte.html (van woensdag 29 april 2015) zie je een tekst waarin hetzelfde staat vermeld: "Verzuimboete Als de aangifte inkomstenbelasting te laat binnen is, kan de fiscus een verzuimboete opleggen. Het gaat om een bedrag van 369 euro. De boete kan oplopen tot 5.278 euro als iemand vaker heeft verzuimd aangifte te doen. Iedereen die te laat is, krijgt eerst een herinnering. Als er dan nog geen aangifte wordt ingeleverd, verstuurt de Belastingdienst een aanmaning met een nieuwe termijn waarbinnen de aangifte verstuurd moet worden. Als de aangifte dan nog niet op tijd is verzonden, volgt een boete. Wie er niets aan kan doen dat er geen of niet op tijd aangifte is gedaan, krijgt geen boete. Mensen die helemaal geen aangifte versturen, krijgen een aanslag. De fiscus maakt dan een schatting van het bedrag waarover belasting moet worden betaald. Vergrijpboete Iedereen die opzettelijk geen aangifte heeft gedaan of expres een onjuiste of onvolledige aangifte heeft gedaan, kan een vergrijpboete krijgen. In het geval van opzet komt de boete neer op de helft van de belasting die over het verzwegen bedrag betaald moest worden. Als het om grove schuld gaat, zal de boete 25 procent zijn. Er is bijvoorbeeld sprake van grove schuld als iemand laakbaar slordig of ernstig nalatig is geweest."
Antoni
8 jaar geleden
De NOS meldt zojuist (donderdag 30 april 2015, 18:38 uur) dat iedereen vijf dagen extra heeft om zijn aangifte in te vullen. Zie: http://nos.nl/artikel/2033291-vijf-dagen-extra-voor-belastingaangifte Kan altijd handig zijn!

Antwoorden (1)

vraag uitstel aan.
Dan is het aan hen of zij het wel of geen goede reden vinden.