Hoe voeg ik Paypal test-stortingen toe aan mijn zakelijke administratie?

Het is mogelijk je creditcard toe te voegen aan een PayPal-account en om de boel te verifiëren, stort PayPal twee kleine bedragen naar je rekening.

Hoe ga ik in mijn administratie om met deze twee kleine bedragen (€0,02 en €0,16)? Het gaat niet om een betaling voor een dienst (er is geen factuur of bon).

Dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als zo'n miniem bedrag je administratie al ontwricht (je dus streeft naar 100% administreren van alles en je het dus op de cent perfect wilt hebben) kun je misschien proberen om de bedragen terug te boeken naar de rekening van afkomst, met omschrijving foutieve boeking of niet-relevant. Ze hebben dan immers al geverifieerd, en of die rekening van PayPal zelf nou wordt beheerd of dat de centen in een bodemloze put vallen zal je een worst wezen, aangezien dat irrelevant is voor het oplossen van bedragen die niet op de administratie horen. Ik denk dat dit de meest praktische manier zou zijn om het te doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor het antwoord. De stortingen vanaf PayPal blijven dan echter wel te zien op mijn bankafschriften. De stortingen van PayPal dateren uit 2014. De terugstortingen (wanneer ik dat nu zou doen) uit 2015. Kan ik die - zoals je aangeeft - stilletjes terug proberen te storten als zijnde foutieve storting zonder hierbij iets aan te geven in de administratie? Of dien ik dan alsnog eerst de twee bedragen in te boeken met ieder een eigen factuurnummer? In dat geval kom ik niet meer uit met de volgorde van mijn factuurnummers. Het zijn inderdaad maar een paar cent, maar heb liever alles strak en 1-op-1. Dank!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ikzelf boek deze bedragen altijd weg onder " betalingsverschillen" of als "privé opname of storting" Je hebt geen bon, verder kan je er dus weinig mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Robinma, ingaand op jouw reactie: om de twee bedragen op te nemem / over te storten op mijn privé rekening (privé-boeking), dien ik eerst aan te kunnen tonen hoe die bedragen op mijn zakelijke rekening zijn gekomen, toch? Er staat immers PayPal bij de afzender.