Hoe begin ik mijn eigen bedrijf?

Op het jeugdjournaal (23/5/2015) was er dat minderjarige al hun eigen bedrijf konden vormen, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Misschien heb je iets aan het (succes)verhaal van Ben Woldring, een internetondernemer uit Groningen, die ook met een bedrijf begon als minderjarige. Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ben_Woldring voor meer informatie.

Antwoorden (1)

Als je een bedrijf wilt starten, raad ik je aan eerst uitgebreid uit te schrijven op papier, wat je allemaal van plan bent, hoe je wilt beginnn, welke risico's je loopt als starter en wat je allemaal moet betalen nog voordat je aan de slag kan.

Daarna moet je met een ouder naar de kamer van koophandel gaan, afspraak maken is aanbevolen. Deze helpen in een klein gesprek jou met je bedrijf en aanmelding is het handelsregister. De kosten daarvan zijn (kan jaarlijks veranderen) eenmalig 50 euro, als je dan nog een uittreksel wilt kost dat eenmalig 15 euro. (Gewoon doen, dan heb je hem voor het geval dat)

Dan ben je op je eerste dag 65 euro lichter, waarna je spullen kan gaan inkopen.

Ik zal wel graag verder willen praten over dit onderwerp, alleen is dat niet echt relevant.

Je zult de kamer van koophandel dus met een ouder moeten bezoeken, verder eigenlijk niet veel meer.

Succes!

Toegevoegd na 10 uur:
Kijk trouwens ook eens op kvk18.nl - ookal is de informatie lichtelijk verouderd, er staan wel informatieve bronnen op.