Wat zijn de kosten voor een voorlopig patent in Nederland en waar kun je dit aanvragen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
fremar
8 jaar geleden
http://www.patentvista.nl/kosten_taksen_overzicht_resultaat_nl.php#overzicht

Het beste antwoord

Voor zover ik na kan gaan bestaat er niet zoiets als een 'voorlopig patent'.

Een patent (octrooi) aanvragen kan bij het Octrooicentrum Nederland.
de aanvraagkosten bedragen € 120,- (papier) of € 80,- (digitaal).

Tevens doet het Octrooicentrum onderzoek naar de stand van de techniek. Dit kost € 100,-. Als het om een internationaal octrooi gaat, wordt het onderzoek uitgevoerd door het Europees Octrooibureau gedaan en bedragen de kosten € 794,-.

Vanaf het derde jaar ga je instandhoudingskosten betalen. De eerste betaling vindt plaats in het vierde jaar á € 40,-. Dit loopt in maximaal 20 jaar (maximale duur van een octrooi) licht op tot € 1400.- in het 20e jaar. Deze tarieven staan op de website van de RVO.
Zolang je deze betaalt, blijft je octrooi gelden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmmmmm, bedankt. Ik dacht dat er in NL net zoals in de VS iets is als een provisional patent application (Voorlopig patent).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Arva1999
Mocht deze bestaan in Nederland, dan kan ik daar in ieder geval niets over vinden.