wat zijn incourante goederen?

mijn collega gaat handelen in incourante goederen
dus ik zei goederen die niet verkopen maar dat was volgens hem niet zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Bedrijven zitten vaak in hun maag (magazijn) met langzaam tot niet verkopende goederen. En magazijnruimte is duur.
Daarom verkopen ze , als er een tekort aan opslag ruimte komt, deze goederen met verlies door (aan bv. je collega).
Omdat die collega zo tegen een lagere inkoop die spullen krijgt kan ie ze ook goedkoper doorverkopen en toch wat verdienen.
Bovendien maakt die lagere prijs vaak dat betreffend product weer wel concurrerend wordt. Ook ketens als kruidvat , aldi ed. kopen wel eens grote voorraden op en verkopen dan deze tegen zeer lage prijzen als actie vd week.

Een ander voorbeeld van dit soort handel is het opkopen van de hele voorraad van een bedrijf dat failliet is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Incourante goederen zijn niet-gewilde, niet gangbare goederen. Een voorbeeld: een stoomlokomotief uit 1912
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn goederen die worden gemaakt en in de markt niet aanslaan. Deze worden dus slecht of in zijn geheel niet verkocht. Er is haast of geen vraag na
ronron1212
13 jaar geleden
Incourante goederen zijn artikelen die op de gebruikelijke markt niet echt lopen, het zijn geen 'hot sellers' zeg maar. Dat betekent echter niet dat er helemaal geen vraag naar is of helemaal geen markt voor zou bestaan. Overal zijn wel liefhebbers voor, en met het verhandelen van bepaalde toch in beperkte kringen wel gewilde of gezochte zeldzame artikelen kan je best een leuke boterham opleveren. Vaak gaat het bijvoorbeeld om oude gebruiksvoorwerpen of verzamelartikelen die niet meteen onder het kopje 'antiek' of 'museumstuk' vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heeft een bedrijf incourante goederen bij wijze van service in huis.
Een bouwmarkt zal niet zo vaak een slaglijn verkopen, maar het is vervelend als iemand veel bouwmateriaal koopt en je kan hem dan geen slaglijn verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Incourante goederen,ook wel winkeldochters genaamd zijn artikelen,waar geen hond belangstelling voor heeft.
Ofschoon de kwaliteit ervan uitmuntend kan zijn zijn er toch dingen aan, b.v. de kleur of vormgeving dat mensen ervan weerhoudt ze te kopen.