Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Volgens mij heb je wel recht op de bevallingsuitkering. De uitkering kan ingaan tussen 6 en 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum (Zie link) . Hoe het verder zit met overige uitkeringen en dergelijke zou ik als ik jou was de UWV over bellen, ben je langdurig werkloos, of alleen gedurende de zwangerschap, krijg je financieel steun van je ouders, uiteindelijk kun je samen met de UWV bepalen of u recht heeft op een uitkering, dus bel ze.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de bevallingsuitkering moet je wel een werkgever hebben, of vrijwillig verzekerd zijn voor de ziektewet en/of ontvangt u een WW-, Ziektewet- of loongerelateerde WGA-uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zwangerschapsuitkering krijg je m.i. in loondienst of bij een bestaande uitkering, niet "los".
Zonder details is het heel moeilijk om op deze vraag antwoord te geven. Op de onderstaande site kun je een test doen, of je recht op geld hebt.
Iniedergeval krijg je 2-4 weken na geboorte van je kind een brief van de SVB om je aan te melden voor Kinderbijslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding