Zijn las dampen gevaarlijk?

Vandaag was er een lasser op het werk. De hele dag stond hij te bakken en braden.:P
Dus de tent stond vol rook. Hoe slecht is dat? Die lui zelf staan de hele dag in de dampen, dat kan toch niet goed zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Lasrook is slecht voor de gezondheid. Meestal geeft de inademing van lasrook niet meteen klachten. Dat maakt dat de gezondheidsrisico’s vaak worden onderschat. Onterecht! Heesheid, keelpijn en oogirritaties zijn voorbeelden van acute gezondheidseffecten, die je direct voelt. Maar vooral de klachten die je op lange termijn kunt krijgen wanneer je regelmatig lasrook inademt zijn zeer ernstig. Zo heeft lasrook van ongelegeerd staal mogelijk effect op de vruchtbaarheid van mannen en lasrook van roestvast staal is kankerverwekkend .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik geloof dat het wel slecht is. bij ons in het handvaardigheid lokaal staan er speciale afzuigkappen..
het is dus blijkbaar wel schadelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lasdampen zijn zeer zeker behoorlijk gevaarlijk, bij laswerkzaamheden is een deugdelijke afzuiging dan ook verplicht. Als ze dit bij jou op je werk zonder gedaan hebben zijn ze behoorlijk verkeerd bezig. Op onderstaande site kan je er alle over lezen.