Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan iemand uit Duitsland geld overmaken op mijn (ABN AMRO) rekening in Nederland?

Kan ik de persoon gewoon mijn rekeningnummer geven of moet hij nog wat speciaals doen met IBAN of BIC?? Please help me out! Thanks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hij heeft je adres en IBAN nodig. Met alleen het rekeningnummer kan hij/zij niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk op deze website voor je IBAN nummer. Als je aan de rechterkant je rekening invult, dan komt je IBAN nummer hier automatisch bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iban en Bic zijn niet alleen uit technisch oogpunt nodig voor een buitenlandse overboeking, maar ook vanwege de kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via internet bankieren kun je je eigen IBAN code vinden, dit is je rekeningnummer met wat letters en cijfers ervoor. De BIC code van ABN AMRO in Nederland is ABNANL2A. Met dit nummer kan de buitenlandse bank de begunstigde bank herkennen en is de overboeking goedkoper, en in sommige gevallen (eu) gratis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding