welk document(en) geldt als officieel legitimatiebewijs?

Een rijbewijs wordt niet geaccepteerd als zijnde officieel legitimatiebewijs door bewindvoerder Obin bv.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Obin is duidelijk niet goed in/voorgelicht, vwb het rijbewijs.

Het beste antwoord

Altijd je paspoort of ID kaart en soms je rijbewijs:

Een rijbewijs is in een aantal situaties niet voldoende omdat daar geen nationaliteit op staat. In de bron kun je een schema vinden wanneer wel en wanneer niet je rijbewijs voldoende is.

Toegevoegd na 1 minuut:
De onderstaande bewijzen zijn dus in ALLE situaties voldoende. Het rijbewijs is dat niet altijdd.

*Overige ID-bewijzen:

Nederlands paspoort
Toeristenkaart
Gemeentelijke identiteitskaart
Verblijfsdocument van de vreemdelingendienst
Vluchtelingenpaspoort
Vreemdelingenpaspoort
Niet-Nederlands paspoort (zonodig voorzien van een verblijfsaantekening)
Elektronisch W-document voor asielzoekers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige juiste en volledige antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Danku!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad verwacht je van een bewindvoerder dat ze kennis van zaken heeft en je niet na 3 maanden pas verteld dat ze naast kopie rijbewijs voor bepaalde zaken een paspoort als enige legitimatiebewijs accepteren.

Andere antwoorden (6)

Paspoort, id-kaart en ja rijbewijs ook in Nederland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rijbewijs moet voldoen. Daar staat immers ook je BSN op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste gevallen kun je je rijbewijs ook gebruiken als legitimatie, maar niet altijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor meer informatie kun je op de link klikken, die verwijst naar een site van de rijksoverheid, dus dan weet je zeker dat je goed zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een identiteitskaart of je paspoort is geldig..al het andere waar je naam op staat of dat nu een bankpas
of je rijbewijs is waar je naam op staat is geldig om aan te tonen dat je naam overeenkomt met de gegevens die je opgeeft...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij overtreders vroegen ze pas een bankpas als legitimatiebewijs!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan heb je het niet goed gevolgd...de bankpas word meestal gevraagd als de persoon een naam opgeeft, en geen id kaart bij heeft...
de naam word puur gekeken op de bankpas of deze overeenkomt met de naam die een persoon opgeeft... niet als identiteitsbewijs...
Hangt er van waar het over gaat. Voor dagelijks gebruik inderdaad de:
Nederlands paspoort
Toeristenkaart
Gemeentelijke identiteitskaart
Verblijfsdocument van de vreemdelingendienst
Vluchtelingenpaspoort
Vreemdelingenpaspoort
Niet-Nederlands paspoort (zonodig voorzien van een verblijfsaantekening)
Elektronisch W-document voor asielzoekers

Voor gebruik op locaties van de Rijksoverheid is ook de Rijkspas geldig en kan dan een ander legitimatiebewijs vervangen.
Op locaties van defensie geldt datzelfde voor de Defensiepas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He,.daar is minnetje onbenul weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
c+ ik denk omdat het antwoord al eerder is gegeven en de tijd die er tussen zit was voor jou net genoeg om het te kunnen zien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lezen ze slecht, die minkukels, want niemand heeft het verder over rijkspas en defensiepas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou kunnen, ze zien het rijtje staan en hup.....op de min, vandaar ik jou antwoord gelezen heb en je een plus gaf..