Waarom duurt het zo lang eer ik mijn belasting teruggave terug krijg? Is er een reden dat de belastingdienst er zo lang over doet?

Ik heb begin februari mijn belasting aangifte gedaan,ruim voor 1 april dus. Ik weet dat als je voor 1 april aangifte doet je voor 1 juli bericht krijgt. Het is nu 15 juni en heb nog niets gehoord of ontvangen. Waarom doet de belastingdienst hier zo lang over?
Ik ben niet de enige,met iedereen waarover ik hierover praat heeft tot nu toe nog niets van de belastingdienst gehoord of terug gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het al weken terug hoor...
En zolang het nog geen 1 juli is kun je er niets over zeggen.
paulus811
11 jaar geleden
Hoezo 'de belastingdienst doet er zo lang over'? Het is toch nog niet 1 juli?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mag voor 1 juli betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook hier allang binnen... voor 1 juli is voor 1 juli en voor 1 juli heb jij niets te klagen dus!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb in januari het formulier ingevuld. Ik heb het net sinds gister binnen ging om ongeveer 450 euro. Mijn partner heeft het vorige week terug gehad 200 euro. Maar mijn nichtje al een maand geleden.
Ik krijg het zelf eigenlijk altijd rond juni, al jaren.

Antwoorden (2)

Stel dat jij nog minimaal 10.000 geld moest terug betalen en 5000 mensen waar je nog geld van krijgt, dan regel je dat toch ook niet in 1 dag?

Het is nog geen 1 juli. Mocht het er dan nog niet opstaan, dan zou ik eens aan de bel gaan trekken. Ondertussen zou ik me niet heel erg druk maken.

(er waren in totaa minimaall 2,6 miljoen aangiften binnen die gecontroleerd moesten worden en verwerkt. DVandaar dat het wat langer duurt :))

Toegevoegd na 58 seconden:
Stel dat jij nog minimaal 10.000 MENSEN geld moest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Hoezo 'wat langer duurt'? Komen er ineens meer aangiften binnen dan andere jaren? En het duurt helemaal niet wat langer, want zoals je zelf al opmerkt; het is nog niet 1 juli.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het gaat om het aantal dat verwerkt moet worden. Ik probeer enkel uit te leggen dat met dat soort aantallen het niet in 1 dag verwerkt is, en dus het wat langer duurt als de meesten aannemen. Fijn die vriendelijke ondertoon :)
paulus811
11 jaar geleden
Sorry dat mijn reactie wat onaardig overkomt, dat is echt niet zo bedoeld ;-) Maar wat me een beetje stoort is dat deze vraag al ongeveer 10x gesteld is (alsof wij weten wanneer de belastingdienst gaat betalen...) en men allemaal vindt dat het zo lang duurt terwijl het nog niet eens 1 juli is.
Omdat je nog niet aan de beurt geweest bent.

Er komen 7,6 miljoen aangiftes binnen, waarvan de meeste net voor de deadline van 1 april. Die moeten allemaal binnen 3 maanden behandeld worden. Ook al is er een hoop geautomatiseerd, de Belastingdienst kan alleen maar intern controle houden als de aangiftes gefaseerd behandeld worden.

Dat betekent dat je waarschijnlijk in de laatste 'tranche' zit en dat je binnen nu en twee weken bericht krijgt.

Overigens om je gerust te stellen, een bekende kreeg pas gisteren zijn voorlopige aangifte 2010 binnen. Ze zijn dus nog niet klaar.