Mag prostitutie in eigen woning?

Graag had ik geweten of er iets kan begonnen worden tegen deze persoon...
Het zit namelijk zo : deze vrouw is nu onlangs bij haar thuis een zelfstandige privé opgestart (prostitutie) en heeft ook mensen onder haar staan ( en liggen lol ).
Het probleem is dat deze onlangs gescheiden is,een kind heeft en schoon van de stiuatie profiteerd!! Mevrouw is namelijk levenslang geschorst bij de vakbond.
En de partner draait nu voor alle schulden op en geloof mij,het is een aanzienlijk bedrag...
De advokaat wist te vertellen dat er niks kan gedaan worden zolang ze niet officieel werkt, maar er is voldoende bewijs o.a foto's en dergelijke op internet.
Mijn vraag nu is,wat kan er begonnen worden of waar kan ik verdere inlichtingen krijgen aub?
vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Wat bedoelt u met levenslang geschorst bij de vakbond? Komt deze vraag misschien uit belgie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vlaamse vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja komt idd uit belgie...daarmee bedoel ik dat zij dus nooit geen recht meer zal hebben op een uitkering

Antwoorden (2)

Prostitutie met personeel is niet toegestaan in een gebouw dat bedoeld is voor bewoning, dit is strijdig met het bestemmingsplan, de gemeente kan hier tegen op treden na melding.

Ook de arbeidsinspectie en belastingdienst kunnen optreden tegen een illegaal bordeel.

Betreft het een huurwoning kan de verhuurder een uitzetprocedure opstarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt in ieder geval, zal kijken of ik daar verdere stappen kan ondernemen. Zou dit anoniem kunnen gebeuren? Ben namelijk sinds 1,5j de nieuwe partner en wil mijn vriend toch nie in de problemen werken he,begrijp je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard kan je bij al die instanties anoniem een melding doen, of dat geloofd wordt en of er naar gehandeld wordt is de vraag. Overigens aan één melding hechten dit soort instanties minder waarde dan aan meerdere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geldt dit ook voor Vlaanderen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat dacht ik al,is spijtig genoeg meestal zo :s
blijkbaar raak je op een illegale manier verder dan op een legale...
BELGIE ons prachtig land!!! grrr
Prostitutie in eigen woning mag.
Wel zijn er eisen waaraan voldaan moet worden. Zo is prostitutie een beroep dat je als zelfstandige kan voeren, hier heb je dan ook een KVK inschrijving voor nodig. Je start in weze een eigen bedrijfje. Ook zal er toestemming moeten zijn vanuit de gemeente om op die plek dit soort bedrijf te runnen.
Uiteraard moet er over de inkomsten van dit bedrijf wel inkomstenbelasting betaald worden.

Iets waar de meeste prostituees i.v.m. discretie niet aan voldoen, wat het bedrijf en dus de inkomsten illegaal maakt. Probleem is echter hoe toon je dit aan? De meeste hoerenlopers (om het maar crue te zeggen) willen anoniem blijven en zullen bij instanties niks aangeven.
Prostituees zeggen dat het een eenmalige scharrel is en zo beschermen ze elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag dus niet goed gelezen. Het gaat niet om 1 persoon die in een woning als prostitué werkt maar een hoerenmadam die meerdere hoeren aan het werk zet in het huis. Is geen ZZP'er maar madam met personeel in dienst.