Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sluit je een aansprakelijkheidsverzekering af per huishouden of per persoon?

Ik ben me aan het oriënteren op verzekeringen, maar het is me niet duidelijk of de premieprijs nu 1 of 2 personen dekt qua aansprakelijkheid. Ik moet wel invullen uit hoeveel personen het gezin bestaat, maar er wordt bijv. niet gevraagd om de geboortedatum van mijn partner. Ook kan ik het verder op de websites niet goed terugvinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een W.A. verzekering geldt voor alle gezinsleden, (meestal) inclusief huisdieren.
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een WA verzekering sluit je af voor je auto, om schade veroorzaakt door personen en huisdieren uit een gezin gedekt te hebben, sluit je een aansprakelijkheidsverzekering af. Bij die van ons zijn kinderen tot 27 jaar meeverzekerd, als je kinderen hebt, is het dus verstandig dit na te vragen of dat bij jouw verzekering ook zo is, of anders.
jc54
9 jaar geleden
Het is maar het hoe de verzekering genoemd werd. Toen ik destijds gezinsverzekering afsloot, zat er een gedeelte W.A. in. Dit gold (en geld nog) voor personen en huisdieren.
En inderdaad, ja, je kunt ook een W.A. verzekering voor je auto afsluiten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding