ik heb 3 huizen laten bouwen op iemand anders zijn grond in suriname, hoe geef ik dit aan belasting door ?

Grond is van familie en de huizen zijn van ons, hoe geven we dit door aan de belasting in NL ? We gaan ze verhuren en zijn geen onderneming oid

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als de bezitting op 1 januari 2014 al in uw bezit was, geeft u de economische waarde van de panden op in Box 3. Vermelden bij: Tweede of een andere bezittingen, niet het hoofdverblijf. U krijgt in Box 3 vrijwel altijd aftrek vanwege dubbele belasting. Suriname heeft het recht van belastingheffing, Nederland geeft de vrijstelling.
Als de bezitting bijvoorbeeld medio 2014 in uw bezit was, geeft u de economische waarde van de panden op belastingjaar 2015. Peildatum: 1 januari 2015.

Deze vrijstellling vermelden bij: vrijstellingen en verminderingen / aftrek om dubbele belastingen te voorkomen. Aanvinken Box 3 Dan leest u: buitenlandse onroerende zaken waarvoor u vrijstelling van inkomstenbelasting kunt krijgen. Het maakt geen verschil of de huizen 'vrij' zijn of dat er een schuld op rust. U krijgt de vrijstelling op de economische waarde of op de economische waarde minus schuld. M.a.w. u betaalt in Nederland geen Box 3 belasting over uw huizen in het buitenland.

N.B: N.B: over eventuele huuropbrengsten hoeft u in Nederland in Box 1 geen belasting te betalen.
fisbel