Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn lidmaatschap van FNV Bondgenoten opzeggen maar de opzegtermijn is erg lang. Echter gaat men fuseren en lijkt me de structuur anders nu?

Ik wil mijn lidmaatschap van FNV Bondgenoten na 10 jaar opzeggen vanwege diverse redenen. Echter is er een opzegtermijn (meer hierover op https://www.fnv.nl/mijn-vraag/lidmaatschap/contact-centrum/hoe-kan-ik-mijn-lidmaatschap-opzeggen) die in mijn ogen onredelijk is. Ik ben lid geworden in november 2004 en dat zou betekenen dat ik er nu nog tot november 2015 (bij opzegging in december 2014) aan vast zou zitten. Echter gaat FNV Bondgenoten per 1 januari 2015 fuseren en gaat de structuur van de organisatie dus veranderen. Geeft dit geen reden voor vervallen van de opzegtermijn? Wat heeft zo'n verandering van structuur voor uitwerking hierop? Ik ben voor zover ik weet niet verplicht mee te gaan in zo'n fusie (waar ik niet een meer over heb mogen stemmen).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor je hoeft geen lid te blijven tot november 2015.
De opzegtermijn is 3 maanden.

•Je kunt per einde van een kalendermaand opzeggen. De opzegtermijn bedraagt 3 maanden.

https://www.fnv.nl/lidmaatschap/contributie/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Maria16, Dank voor je reactie. Dat is met de fusie dus ook anders geworden en was op de pagina waarop ik keek nog niet aangepast. Dank nogmaals. Fijn om te lezen. Al blijf ik me afvragen of er bij zo'n fusie niet de mogelijkheid moet zijn om per direct op te zeggen omdat de structuur anders zal zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat FNV weet wat wel en niet mag,zij hebben tenslotte een legertje juristen in dienst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige antwoord, en dus ook het beste. Maar toch een goed antwoord. Dank je.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding