hoe vroeg mogen bouwvakkers beginnen met herrie maken?

Bouwvakkers zijn bezig met me vlatje het zijn sociale huur appartementen maar ze beginnen al rond 7:00 of vroeger met beton boren en ongelofelijk veel herrie maken nou vroeg ik mij af of dit wel mag op dat tijd stip

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Er is geen wettelijke bepaling die stelt dat er van zo tot zo laat 'lawaai' gemaakt mag worden.
Als hier regels voor zijn, zullen ze in een gemeentelijke verordening staan.

Laat ik, aangezien ik niet weet waar jij woont, Amsterdam Zuid als voorbeeld nemen.
In de uitvoeringsvoorschriften voor bouw- en sloopwerkzaamheden wordt het als volgt geformuleerd:

"Bedrijfsmatige bouw- of sloopwerkzaamheden worden op werkdagen en op zaterdag tussen 07.00 uur en 19.00 uur uitgevoerd, tenzij er ontheffing is verleend."

Dit lijkt mij persoonlijk alleszins redelijk en ik vermoed dat dit voor jouw gemeente ook op zal gaan.
Wellicht is er op de website van je eigen gemeente wel iets over te vinden.
Je kan natuurlijk ook even contact opnemen met de gemeente.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Bedrijfsmatige bouw- of sloopwerkzaamheden worden op werkdagen en op zaterdag tussen 07.00 uur en 19.00 uur uitgevoerd, tenzij er ontheffing is verleend. In dit durrep houdt men zich er aan. Op zaterdag ook van 7.00 tot 19.00 uur uitgebreide rooiwerkzaamheden en bomen snoeien en omzagen. Nog even krijgen ze ontheffing om dag en nacht te zagen.
http://www.zuid.amsterdam.nl/wonen_en/bouwen/overlast-bouwen/