Is een maandelijkse donering aan een stichting direct opzegbaar?

Bijvoorbeeld: Bij een tijdschrift neem je een abonnement voor een bepaalde tijd. elke maand moet je betalen tot dat de termijn opzegbaar is.

Is het doneren aan een stichting aan een minimale termijn verbonden? zo ja, mogen zij dat zelf bepalen? en zo nee, is het dan direct opzegbaar en hoef je meteen niet meer te betalen?

groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

dit hangt ervan af. als het een schenking is, is het uiteraard eenmalig. Maar is het echt een donatie voor langere tijd, en heb je een formulier getekend, dan staat daar bij de voorwaarden ook op welke termijn het opzegbaar is. Dit is afhankelijk per instelling. De ene stichting rekent een kwartaal, de andere een halfjaar. Dit mogen zij zelf bepalen.