hoe maak ik een portfolio als ik geen werk ervaring heb?

ik ben 16 jaar, zit in de derde jaar van MAVO en heb nooit een baan gehad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Maak een map met dingen waar je trots op bent en die laten zien wat je kan. Een knap werkstuk voor geschiedenis, een verslag van een stage, je mooiste tekening, een presentatie die je gehouden hebt, whatever.
Dingen van school, maar ook van daarbuiten, hobbies, prestatie, maakt niet uit. Als je er maar echt achter kan staan om te laten zien: dit ben ik en dit kan ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet niet om bijvoorbeeld cijferlijsten van vakken waar je goed in bent of later wat mee wilt doen erbij te zetten. Daarbij is het slim om een reflectie van jouw competenties (wat kun je; jouw vaardigheden) neer te zetten, zodat mensen weten wie je bent en wat ze aan je hebben. Denk hierbij niet alleen aan vakgerelateerde zaken (zoals "Ik kan fantastisch tekenen"), maar ook sociale vaardigheden (zoals "Ik ben vanuit mezelf altijd gedreven en gemotiveerd om mijn werk te doen").