Wat is efficiënter en goedkopen: balpenvullingen kopen of iedere keer een nieuwe pen?

Vroeger kocht ik altijd bij de Action een pakket van een stuk of tien balpennen, maar die waren allemaal heel snel op, schreven al snel niet meer fatsoenlijk of schreven überhaupt vanaf het begin al slecht. Bij de pennen van de Bruna was dit al een heel stuk beter, maar nu vraag ik me af of het niet voordeliger en/of efficiënter is om gewoon balpenvullingen te kopen. Ik heb nu ook best een aantal pennen waar ik wel erg fijn mee schrijf en die ik graag zou willen blijven gebruiken, maar ik heb dus geen idee of het bijvoorbeeld veel meer extra kost om over te stappen op het kopen van vullingen tegenover de aanschaf van nieuwe pennen.

Er is ook nog eens een wereld van verschil wat betreft de prijzen van de vullingen.. Zo zag ik op Bol.com balpenvullingen vanaf een euro of vijf, waar dat bij Ottos.nl voor nog geen 20 cent per vulling is.. Zit er daadwerkelijk zo veel verschil in prijs (en -kwaliteitverhouding)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Men kan zich ergeren aan balpennen die niet schrijven terwijl te zien is dat er nog inkt in zit. Maar die ergernis verandert op slag in vreugde als je de vulling van die pen een paar minuten in warm water legt. De pen schrijft daarna weer als vanouds!

Plastic pennen zijn wegwerpproducten, hergebruik is niet mogelijk dus ze zijn niet goed voor het milieu.

Soms worden bij de productie van hervulbare pennen zeldzame metalen gebruikt, zoals platinum. Mijnbouw is bepaald geen milieuvriendelijk industrie. Gewone bij een kantoorboekhandel verkrijgbare vullingen voor eenvoudige balpennen zijn dan een betere keuze. Koop een gewone balpen die je open kunt draaien.

Hou altijd in je achterhoofd dat voor de productie van gerecyclede materialen ook grondstoffen en energie nodig zijn. Bovendien belanden ze meestal uiteindelijk toch in de vuilnisbak. Dus je kunt het beste eerst gaan voor hervulbaar/herbruikbaar, en daarna voor gerecycled.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat vind ik een mooie overweging vanuit een perspectief dat ik nog niet had overwogen. Bedankt!