Hallo, kan iemand me vertellen of het zin heeft belasting terug te vragen als je een bijstands uitkering hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Bedoelt u gemeentelijke belastingen / belastingen voor het waterschap of bedoelt u belasting terugvragen via de inkomstenbelasting? Of bedoelt u beide? Mogelijk kunt u uw vraag uitbreiden en wat explicieter stellen.

Het beste antwoord

Dat heeft alleen zin als je voor bepaalde belastingen als afvalstoffenbelasting en het hoogheemraadschap de volledige mep hebt betaald terwijl je er (gedeeltelijke) kwijtschelding voor had kunnen krijgen. De afdracht die je doet op je uitkeringspecificatie is een fictieve belasting, rekenbedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Wat bedoelt freekjuweel met: De afdracht die je doet op je uitkeringspecificatie is een fictieve belasting, rekenbedrag. De zin is voor mij abacadabra.
En zou er ook geen belastingteruggave mogelijk zijn voor de inkomstenbelasting. Denk aan aftrekposten zoals ziektekosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg..
Krijg hier beter antwoord dan via de website van de belastingdienst..