Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is het geld gebleven na een afboeking bij een overschrijving?

Ik heb geld overgeschreven van mijn ene bankrekening bij bank A naar mijn andere bankrekening bij bank B. Bij bank A is het bedrag inmiddels afgeboekt, maar bij bank B is het geld nog niet bijgeboekt. Aangezien dit een administratieve handeling is en digitaal gebeurt, dan moet dit toch als 1 handeling uit te voeren zijn. Waar is dat geld dan op dit moment?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Van ene bank naar andere bank duurt altijd even
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.geld.nl/sparen/service/geld-overmaken-naar-andere-bank

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tot de transactie is verwerkt krijg je gewoon rente, ookal staat het niet op je rekening toch is het van jou.

Hoe kan een bank geld verdienen aan je 'te verwerken overgemaakt bedrag'? Wat is het verschil van de balanstotaal van de bank als het op je rekening staat of wordt verwerkt? Het blijft kort vermogen. het is niet opeens anders soort geld wat big business is. De bank houd zich aan regels, namelijk die van het europese? betalingsverkeer. Hiervoor is een systerm, equens oid en daar draaien de banken op. En omdat de ecb draait op een systeem dat zondag/weekend dicht is, zijn de banken ook dicht, althans worden naast pinbetalingen geen betalingsverkeer behandeld. Hoe dichter je bij de bron komt, hoe vager het wordt maar oke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat geld staat op een bankrekening van 1 van de beide banken, die trekt daar nog gauw even een beetje rente van.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar bij de meeste banken krijg je zowiezo geen rente over de betaalrekening. Waar is het geld dan?volgens mij is de bank er gewoon mee aan het beleggen ff vlug.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
De bank krijgt wel rente

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding