Waarom is mijn geld terug geboekt?

Ik had een week geleden een brief ontvangen van Groot & Evers, dat ik binnen twee dagen 200 nog wat euro moest betalen (OV schulden). Ik kan dat niet in een keer betalen, en heb gevraagd of ik het in termijnen mocht betalen (40 euro), wat dus van hun mocht. Ik moest het voor 10 april naar hun rekening overschrijven.

Nou, ik heb dus 7 april 40 euro overgeschreven naar hun rekeningnummer (was het juiste nummer, heb het 3 keer na gecheckt). En toen ik vandaag keek, om te kijken hoeveel ik nog op mijn rekening heb, kwam ik erachter dat het weer terug gestort was op 8 april.

Ik heb geprobeerd te bellen. Maar ik krijg steeds het antwoord apparaat. Misschien dat een van jullie hier meer van af weet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Antoni
9 jaar geleden
Hoe kan € 200,- OV-schulden hebben? Ik zou, als ik jou was, eerst heel precies nagaan of Groot & Evers een werkelijk bestaand en een betrouwbaar bedrijf is of dat iemand een grap met je uithaalt!
Antoni
9 jaar geleden
Als je zeker weet dat je deze schuld werkelijk hebt en deze echt moet betalen, kan je bij je bank informeren hoe je dat precies moet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moest 90 euro betalen, maar omdat ik dat niet deed, is er geld bij gekomen. En de deurwaarde. Blah, blah.
Ritsuka
9 jaar geleden
Als ik ze zoek op Google vind ik wel een bedrijf met telefoonnummer, maar de site zelf doet het niet. Vreemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm. Okay. Dat is vreemd.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Je gaat toch niet zomaar blind geld over maken je gaat toch eerst kijken met wie je te maken hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn net met hun website begonnen. En ze hebben er reclame op. Voor een dergelijk landelijk bedrijf beneden peil. Gerechtsdeurwaarders en incasso. Ingeschreven KvK te Amsterdam: 34116116.

Antwoorden (1)

Als je geld overboekt naar een bestaand rekeningnummer waarvan ook de tenaamstelling in orde is ( in dit geval de Groot & Evers Gerechtsdeurwaarders) dan wordt het overgeboekte bedrag alleen terug gestort als het saldo op je bankrekening ontoereikend is om de betaling te doen. Dat heet 'storneren'.

De bank checkt of je voldoende saldo hebt. Heb je dat niet dan haalt de bank de in die periode gedane betalingsopdrachten terug. Je hebt dan niet betaald.
Dat doet de bank als je niet 'rood' kunt staan of als je je 'roodstand' hebt overschreden.

Zorg dus voor voldoende saldo op je rekening of vraag een betaalrekeningkredietlimiet aan bij je bank.