Wat moet/kan ik doen als ik mijn jaaropgave nergens kan vinden en dus mijn gegevens niet heb?

Jaaropgave, belasting, invullen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11K

Antwoorden (3)

Vriendelijk verzoeken aan de financiële administrateur van jouw werkgever of hij een nieuw exemplaar aan jou kan verschaffen.
Amadea
8 jaar geleden
Heel flauw gezegd is er eigenlijk maar één antwoord mogelijk: Goed zoeken.

Zo'n jaaropgave wordt doorgaans maar één keer verstrekt, daarom moet je hem ook goed bewaren.
Mocht jij je loonstrookjes altijd zelf online kunnen downloaden via een salarispakket (zoals bijvoorbeeld Raet), dan is er een grote kans dat je zelf het jaaroverzicht nog kunt downloaden.

Je zou altijd nog kunnen proberen om via je werkgever nog een kopie te bemachtigen, maar dan moet je wel bekennen dat je hem kwijt geraakt bent..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn voor u globaal 3 mogelijkheden:
* u vraagt de werkgever of hij de jaaropgaaf nog een keer wil toesturen. Vrijwel altijd is dit mogelijk.
* u kijkt op uw loonstroken. Hierop staat meestal vermeld hoeveel inkomen er was in die bepaalde maand, hoeveel belasting er is ingehouden enzovoort. Ook staat er een kolom cumulatief - de optellingen van maandinkomens, ingehouden belasting. Zo komt u tot een aardige schatting en moet de belastingdienst maar corrigeren als het niet klopt.
* de allerbeste oplossing is dat u uw vooringevulde gegevens downloadt. Deze vooringevulde gegevens zijn nog beschikbaar voor de jaren 2013 en 2014. U kunt de online aangifte invullen, de app (geen wijzigingen mogelijk), of het gewone aangifteprogramma downloaden. Alle drie de mogelijkheden hebben de vooringevulde gegevens. In principe staan alle jaaropgaven in de vooringevulde aangifte van de Belastingdienst.
fisbel