wat verdient een pakketbezorger?

Kan als pakketbezorger aan het werk en ga 10 euro per uur verdienen .
Nu vraag ik mij af wat het minimum loon wat een pakketbezorger is.
Om een idee te krijgen wat ik ongeveer hoor te verdienen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6K
ronron1212
8 jaar geleden
Het wettelijk minimumloon is voor iedereen gelijk.

Het beste antwoord

Er bestaat niet zoiets als een minimum loon voor pakketbezorgers. Dit is overigens voor geen enkel beroep het geval.
Wettelijk gezien moet een werkgever jou het vastgestelde minimumloon geven dat door de overheid bepaald is, deze kan je hier vinden:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html

Wat je wel kunt doen is op deze website kijken wat een gemiddelde pakketbezorger verdiend: http://www.loonwijzer.nl/home/carriere/functie-en-salaris/postboden-en-postsorteerders
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had al op deze site,s gekeken maar wordt er niet veel wijzer want daar staat dat ongeveer 1700 euro moet verdienen en als ik het minimumloon bekijk dan moet ik omdat ik ouder dan 23 ben 1500 euro verdienen .
Maar ik ga 30 uur per week werken dan krijg ik een maandloon van 1200 euro .
Als ik dan zie dat het minimumloon 1500 euro is dan zou ik dus te weinig gaan verdienen .
gvrox
8 jaar geleden
@gast48528 op basis van 40 uur per week zou je 1600 hebben, dus het zit wel boven het minimum.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb geen goed antwoord gekregen maar ja de baan ook niet?