hou je je geld bij een bijzondere bijstand uitkering?

Ik heb in oktober 9 dagen gewerkt van 1 tm 10 oktober in die twee weken heb ik 387 euro verdient.

Mijn uitkering bedraagt 228 per maand

De maand Oktober kreeg ik natuurlijk geen geld.

Het is nu November het staat er niet op (moest vandaag bijgeschreven worden)

Ik belde de gemeente en die zijden dat er werdt afgewacht op een loonstrook. dus ik heb foto's gemaakt van mijn afschriften van oktober en november en toegestuurd naar consulent die pas dinsdag is.

mijn vraag:
Ik heb 387 euro verdient in oktober. In oktober kreeg ik geen uitkering betaald. nu is het november.
krijg ik weer geen uitkering of krijg ik het nu wel omdat ik in oktober heb gewerkt en niet in november?

Mvg,
Damian

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Laat ik het heel vriendelijk zeggen: de Sociale Dienst staat niet bekend om haar logische redenatie. Zeker als al bekend is en op voorhand bewezen , dat het verdiende inkomen/salaris over oktober NIET herhaald zal worden in november, dan nog betalen ze niet uit voordat je met ander bewijs komt .

Ik heb precies hetzelfde gehad en de enige manier om hier onder uit te komen was (volgens de klantmanager van de Sociale Dienst) om te tekenen voor iets wat niet waar was : liegen dus, waarna er gewoon een uitkering volgde. Deed je dit niet , dan moest je IEDERE MAAND opnieuw weer papieren invullen en de UITKERING AANVRAGEN.

De enige manier om hier SNEL een eind aan te maken, is iedere dag ernaar toe gaan. Je kunt ook een afspraak / gesprek aanvragen met de chef / leidinggevende / manager van de klantmanager. Zodra deze bereikt is , komt er schot in de zaak.

ANTWOORD

Neem zsm contact op met de Sociale Dienst en vraag hoe het zit . Als er geen uitkering volgt met spoed, dan kun je om noodbrood vragen (dit is een spoedaanvraag om geld, bij gebrek aan inkomen kun je geen eten kopen) .

Geeft de klantmanager geen gehoor aan je vraag, ga er dan heen en eis een gesprek met de chef/manager van de klantmanager. Deze kan meer en doet ook meer.

Succes!

N.B.: als het niet lukt om een afspraak met de chef/ leidinggevende/ manager te maken, vraag dan advies bij een Juridisch Loket of bij de sociaal raadsman (info via de gemeente) - dit is een jurist die gratis is voor o.a. mensen met een bijstand uitkering. Geef ook daar aan dat het haast heeft.