Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een lichamelijke beperking werken als anestesie assistent? zie extra uitleg.

voor mij is het geen lichamelijke beperking maar ik mis de helft van mijn ringvinger. Ik kan geen handschoen vullen waardoor er dus een leegte ontstaat. Dit kan kan ik afplakken maar mag dit wel binnen een operatiekamer? Als operatie assistent denk ik dat dit niet mogelijk is i.v.m. steriliteit maar anesthesie assistent? Natuurlijk moeten zij ook steriel werken maar zij komen niet zozeer in contact met chirurgische gereedschap etc.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
982
Erna55
8 jaar geleden
De vinger hoef je niet af te plakken. Je kunt het "slappe stukje" klem drukken in je handschoen.
Probeer maar eens met huishoudelijke slappe handschoenen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat kan, dit beroep bevat geen handelingen die je niet met 9 vingers kunt doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het gelijk even proberen Erna55 :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja hoor dat kan, ik ken iemand die haar pink mist en operatieassistente is. Zij vourt haar lege pink gewoon naar binnen . Zolang je dat met steriele handschoenen doet is er niet aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding