Kun je huursubsidie krijgen als je particulier huurt?

Of kun je dit alleen krijgen als je via een woningbouwvereniging huurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Huursubsidie heet tegenwoordig huurtoeslag en je kan het aanvragen via de belasting.
Of je in aanmerking komt hangt af van je inkomen en de hoogte van de huur, maakt niet uit van wie je huurt.

Het probleem bij particuliere huur is dat de huurprijs vaak erg hoog is, boven een bepaald bedrag heb je geen recht meer op huurtoeslag. Dan is het de bedoeling dat je een goedkoper huis zoekt. Wat ook wel logisch is, met een lager inkomen moet je niet in een peperduur huis gaan zitten.

Via onderstaande link kan je uitrekenen of je recht hebt op huurtoeslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker, als jouw verhuurder 'officieel' verhuurt kan je daar aanspraak op maken...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij als je een eigen voordeur hebt is het geen probleem
13 jaar geleden
Kan, belangrijk is wel dat je een eigen voordeur hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van wie je huurt maakt niets uit als t maar niet te veel is