Is een vraagprijs bij onderhandeling inclusief of exclusief BTW?

Ik heb een website, en een bedrijf vroeg of ze deze over mochten kopen. Ik noemde een bedrag, en ze gingen akkoord.
Mag ik op de factuur nu nog BTW bij dit bedrag optellen, of zouden zij ervan uitgaan dat de vraagprijs inclusief BTW was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De prijzen van bedrijf naar bedrijf zijn ex btw.
Als u dus een bedrijf heeft telt u ex btw en telt de btw er dan er bij op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt alle reacties. Ik probeer het iig Excl btw. Mocht het een probleem zijn, dan hoor ik het wel van hun.

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat ze ervan uitgingen dat het incl. BTW is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal rekent een bedrijf aan een bedrijf een prijs ex. BTW. dus ik denk dat je de Btw er nog bij op kunt zetten.
Een bedrijf krijgt de BTW toch terug van de belasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja en de btw moet je toch afdragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is een plakje doorschuif kaas ;)"
Het ligt eraan aan welk bedrijf je hebt verkocht.

Als er verder niet over gesproken is, zou ik de BTW erbij optellen, tenslotte kunnen zij die ook weer verrekenen.

Mochten ze daar problemen mee hebben na ontvangst van de factuur, stel je eerst voor om te middelen, en daarnu kun je altijd nog 19% " korting " geven op basis van een communicatiefoutje.