Wanneer je een schoonmaakbedrijf de naam "*Bedrijfsnaam*, Facility Management" geeft, is dit dan "waarheidsgetrouw"?

Facility Management beslaat meerdere vlakken, maar mag je je bedrijf ook bestempelen als facility management als je je maar met één van deze vlakken bezig houdt, in dit geval reiniging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Ik ben van mening dat dit niet waarheidsgetrouw is. Ik denk ook dat het tegen je werkt, doordat toekomstige klanten verward zullen zijn als je je maar met 1 richting/vlak bezighoudt. De belangrijkste specialisaties van Facility Management zijn Vastgoed, Hospitality en Services. Ik denk dat je het beter simpel kunt houden en gewoon "Reiniging(sservice)"of "Schoonmaak(service)" achter de naam kunt plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het waarheidsgetrouw is, is niet zo belangrijk. Belangrijker is, of jij zelf vindt, dat je met zo'n naam meer klanten trekt, dan als je de naam heel simpel zou houden, zonder allerlei ingewikkelde toevoegingen.
Desnoods noem je je bedrijf "Magri Facility Management & Development Solutions in Cleaning".

Ik zou niet zo onder de indruk zijn van al die mooie woorden, en zou alleen maar willen weten of je goed schoonmaakt. ;-)

De vraag of het mag, is ook niet aan de orde. Zolang je geen woorden gebruikt die beschermd zijn, en je gebruikt ook geen naam die (bijna) letterlijk op de naam van een ander bedrijf lijkt, is er geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles mag natuurlijk. Maar als ik op zoek ben naar een schoonmaakbedrijf en ik zie een bestelbusje rijden met daarop "Pietje Facility Management" dan kom ik niet direct op het idee om daar contact mee op te nemen. Zie ik een bestelbusje rijden met daarop "Pietje schoonmaakservice of Pietje Cleaningservice", dan denk ik: "Hé, ik zocht nog een schoonmaakbedrijf, misschien is dat wel een geschikte, ik zal ze eens bellen". Waarheidsgetrouw of niet, het belangrijkste is natuurlijk dat je zoveel mogelijk klanten "binnenhaalt".