mijn contract start midden in een maand voor 32 uur per week. Ik werk onregelmatig. Hoe bereken ik mijn slariasdagen?

Ik ben vanaf 20 mei in dienst en ik was benieuwd hoeveel salarisdagen ik krijg over de maand mei. Dit omdat ik ook in het weekend werk weet ik niet hoe ze dat bekijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe werk je de 32 uur in 5 of 4 of andere dagen. Dus hoeveel uur werk je per werkdag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze gaan uit van 4 dagen per week, maar gezien de verschillende diensten wisselt dit.
In de cao zorg en welzijn kan ik het niet vinden, Je moet per week 32 uur werken. Werk je meer wordt dat weer echt getrokken met een andere week. Of je staat in de overuren. Nu heb ik in de maand mei vanaf 20 mei 80 uur gewerkt en 7 salarisdagen uitbetaald gekregen. Ik was benieuwd of dat klopt.

Antwoorden (2)

Je had normaal gesproken 8 dagen moeten werken in de maand mei dus heb je overgewerkt volgens je reactie. Je had dus 64 uur moeten werken en dat zijn 8 dagen je hebt 80 uur gewerkt en dat zijn 10 dagen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op mijn loonstrook staan 7 werkdagen uit betaald. Volgens mij moeten dit er 8 zijn en de rest overuren.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat zal met je volgende salaris wel worden recht getrokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan wacht ik eerst maar even. Maar deze baas geeft alleen feestdagen vergoeding als je werkt, in de cao staat dat iedereen recht heeft op uren met behoud van salaris. Ik ben bang dat als ik het niet goed uitzoek, ik genept word.
In een 'gebroken' maand wordt bekeken hoeveel dagen je daadwerkelijk gewerkt hebt. Je (fulltime) salaris wordt dan gedeeld door 21.67 en vermenigvuldigd met het aantal gewerkte dagen. Op deze manier kun je zelf je (bruto) salaris berekenen. Hierbij ga ik er wel van uit dat je iedere dag hetzelfde aantal uren werkt.
Wanneer je wisselende uren werkt zul je je salaris moeten delen door het fulltime aantal bedrijfsuren ( bij een 38 urige werkweek zijn dat er 173.33) en dat vermenigvuldigen met je uurloon.