Nee, dat is een nationale feestdag, dat kost je geen dagen. Sterker nog als je moet werken moet het uitbetaald worden in de meeste gevallen als een Zondag, dus een flinke toeslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dat stomme minnen niet, doet vast een - iemand, van mij een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou een fout antwoord geen min opleveren? (Overigens niet van mij). Of 30 april en 5 mei wel of niet een vrije dag zijn is afhankelijk van de CAO waar je onder valt. Dit geldt ook voor een eventuele compensatie wanneer je werkt op die dagen. Er is verder geen wettelijke basis voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30 April is een nationale feestdag, lees de link. Alleen horecapersoneel, ziekenhuizen, politie en brandweer enzo dienen te werken, maar daar hebben ze voor gekozen.
De feestdag heeft wel degelijk een wettelijke basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roqui , als je weer een min geeft, geef dan ook een toelichting dit maakt het duidelijker waarom iemand dat doet.
Overigens is de + nog steeds verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach het lezen van een link is ook een vak voor sommige, laat maar gaan.
Ja, Koninginnedag is geen wettelijke feestdag zover ik weet, idemdito voor bevrijdingsdag (die is eens in de 4 of 5 jaar officieel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de horeca wel, als je tenminste het geluk hebt dat je uberhaupt vrij kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,hoor,het is een Nationale Feestdag. Dus vrij op kosten van je werkgever!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet dus. Of 30 april en 5 mei wel of niet een vrije dag zijn is afhankelijk van de CAO waar je onder valt. Dit geldt ook voor een eventuele compensatie wanneer je werkt op die dagen. Er is verder geen wettelijke basis voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is Wiki opeens erg onbetrouwbaar geworden.
als je op de vrijmarkt gaat staan met je rambo VHS collectie wel ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkgever bent wel ; )), voor de werknemer is hij gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of 30 april en 5 mei wel of niet een vrije dag zijn is afhankelijk van de CAO waar je onder valt. Dit geldt ook voor een eventuele compensatie wanneer je werkt op die dagen. Er is verder geen wettelijke basis voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kon.dag niet

5 mei wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het MKB:
Koninginnedag en 5 mei zijn dus nationale feestdagen. Voor de meeste bedrijven geldt Koninginnedag daarbij als een vrije dag, waarbij de medewerkers worden doorbetaald.
Of je personeel op 5 mei recht heeft op een vrije dag, is niet wettelijk vastgelegd. Raadpleeg hiervoor de CAO.
Koninginnedag geldt voor de meeste bedrijven als een vrije dag, waarbij de medewerkers worden doorbetaald. Dit is vastgelegd in de CAO. Het is verstandig om de CAO er nog eens op na te slaan. Het kan namelijk voorkomen dat hierin is vastgelegd dat je personeel dat wel op Koninginnedag werkt extra opslag moet geven.

23 maart 2010
Koninginnedag (30 april) en Bevrijdingsdag (5 mei) zijn nationale feestdagen in Nederland. Koninginnedag is een verplichte vrije dag; Bevrijdingsdag alleen in zogenoemde lustrumjaren.
Volgens: http://www.flexservice.com/?p=4814
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, koninginnedag is een nationale feestdag