Als je als kind werkt en je ouders komen in de schuldsanering moet je je geld dan inleveren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (1)

Als uw ouders worden toegelaten tot een WSNP-traject, zult u - als u daar toe in staat bent - inderdaad een redelijke bijdrage voor kost en inwoning aan uw ouders moeten gaan betalen. Dit gaat volgens de richtlijnen van Recofa – zie bron 3. Deze richtlijnen zijn uitgewerkt in het VTLB rapport te vinden op: http://www.wsnp.rvr.org/recofa.cfm?section=bewindvoerder Zie artikel 4.9 – bladzijde 27 uit dit rapport. N.B: er wordt t.a.v. het vtlb ( het vrij te laten bedrag) rekening ermee gehouden dat een eventuele huurtoeslag ouders verlaagd wordt door uw inkomen.

Weigert u de bijdrage te betalen, terwijl uw inkomen dit wel mogelijk maakt, dan wordt het bedrag dat u zou kunnen betalen aan kost en inwoning toch meegerekend bij het inkomen van uw ouders. Het bedrag dat zij daardoor in handen krijgen wordt daardoor kleiner.

U hebt in feite de keus om of de ouderlijke woning te verlaten of om een redelijke vergoeding te gaan betalen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om de richtlijnen eenvoudig te vinden klikt u in de link van de wsnp.rvr op: richtlijnen / te vinden achter het tweede aandachtspuntje.
fisbel