Is de opleiding personeel en arbeid ook geldig in Turkije?

Met de opleiding kun je werken bij personeelsafdelingen van particuliere bedrijven en overheidsinstellingen
uitzendbureaus of re-integratiebedrijven in Nederland.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit soort opleidingen zijn formeel niet automatisch geldig (voor die situaties waarin je formeel een diploma nodig hebt) en er is een heel systeem van wederzijdse erkenningen tussen landen (zie de link voor een voorbeeld van de omgekeerde situatie: buitenlands diploma in NL erkennen).

Nou lijkt me dat nog wel oplosbaar, maar een minstens zo groot probleem lijkt me, dat Turks arbeidsrecht anders in elkaar zit dan het Nederlandse cq. Europese, en dat je dus ook inhoudelijk nog wel wat bij te leren hebt.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Ja, de Dienst Uitvoering Onderwijs is hiervoor de organisatie waar je moet zijn. Als men een Nederlands diploma in het buitenland wil gebruiken voor opleiding of werk, is meestal een gelegaliseerd opleidingsdocument (diploma, cijferlijst, enzovoort) nodig. Ook kan een statusverklaring van het diploma nodig zijn. Beide zaken zijn, tegen betaling, te verzorgen via de DUO. Zie: https://duo.nl/particulieren/diplomas/u-gaat-naar-het-buitenland/legalisatie-diploma-aan-de-balie.asp en https://duo.nl/particulieren/diplomas/u-gaat-naar-het-buitenland/statusverklaring-diploma-aanvragen.asp.