wat heb je nodig voor de oprichting van een juridisch adviesbureau?

Stel je wil zelfstandig beginnen met een juridisch adviesbureau (geen advocatuur). Kan dit direct na je studie (master)? Of is werkervaring vereist? Wat heb je hier verder voor nodig en wat zijn de oprichtingskosten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klanten

Antwoorden (1)

Zelfstandig juridisch adviseur is een vrij beroep dat iedereen mag uitoefenen. Ervaring is dus geen vereiste. Je moet je onderneming wel inschrijven bij de Kamer van Koophandel. De kosten daarvoor bedragen 50 euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Perfect. Vergeet echter niet een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering te nemen voor het geval men je kwalijk neemt fout juridisch advies gegeven te hebben... Maar dat geldt nu voor elk beroep, van kapster (of tatoeëerder) over klusjesvrouw en poetsman tot persoonlijke of bedrijfsadviseur van om het even wat. +je