Kan je problemen krijgen in het buitenland met een ING Mijn Betaalpas bankpas?

Bij de ING kan je een eigen foto op je bankpas zetten, stel ik zou een familie foto erop plaatsen zou dit dan nadelige gevolgen hebben in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zou dat nadelige gevolgen kunnen hebben? Je hoeft je er toch niet mee te identificeren, of begrijp ik je probleem verkeerd?
paulus811
7 jaar geleden
Met Pieter eens, al zet je er een foto van je cavia op, dat maakt voor het gebruik niet uit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze zouden kunnen denken dat het geen echte betaalpas is...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie is ze? Als je het gebruikt en er wordt betaald zou het ze een zorg zijn hoe die er uitziet.
Utrecht
7 jaar geleden
Er is niemand die naar je betaalpas kijkt, hooguit even naar het logo (Maestro). Voor de werking zit er een chip en magneetstrip op. Zolang die het maar doen zal het iedereen een biet zijn wat er als afbeelding op je pas staat.
Je maakt een (mogelijk) probleem van iets dat er niet is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het logo etc. van de ING staat er wel op, neem ik aan? Ik heb een gepersonaliseerde pas van de SNS, maar daar staat gewoon het logo op.
ING, ook in het buitenland, zou moeten weten dat de mogelijkheid van een gepersonaliseerde foto wordt geboden. En bij mijn weten zijn er geen ge- of verboden omtrent het uiterlijk van een betaalpas. Dus niemand kan je iets maken.
ItisILeClerc
7 jaar geleden
waarom moet ze denken dat het een echte betaalpas is?
ronron1212
7 jaar geleden
omdat het een echte is @ItisLeClerc
ronron1212
7 jaar geleden
Ontwerp zelf heel eenvoudig uw persoonlijke Betaalpas. Met bijvoorbeeld een foto van uw vakantie, uw huisdier of uw (klein)kind. U kunt ook kiezen uit één van de afbeeldingen uit de collectie van Mijn Betaalpas. Na 5 werkdagen ontvangt u uw Mijn Betaalpas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@itisileclerc Als ze dat niet denkt, zou ze hem kunnen weigeren, in het geval dat de caissière de pas aanneemt en zelf in het PINapparaat zou moeten stoppen. Wat tegenwoordig amper gebeurt dus eigenlijk weinig relevant is. Of stel dat de pas 1x weigert, dat dan de caissière niet gelijk pissig wordt omdat je met een voor haar duidelijke neppas aan het spelen bent (terwijl dat dus niet zo is). Ga maar eens met je bibliotheekpas (of iets wat lijkt op een debit/creditcard maar het niet is) proberen te pinnen bij een drukke kassa in Nederland.... Echter op elke echte debetpas staat het juiste teken van Maestro(/Mastercard of Visa), dus een caissière weet waar ze naar moet kijken. https://www.google.nl/search?q=debit+card&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU9M3LzPzMAhXHJcAKHYoBCL8Q_AUIBygB&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=debit+card+maestro Bij een plek waar veel toeristen komen zal een caissière allang niet meer weten wat, wat is en alleen nog kijken naar de chip/maestro combi als ze ergens naar kijkt. Daarnaast is de ING niet de enige: https://www.google.nl/search?q=debit+card&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU9M3LzPzMAhXHJcAKHYoBCL8Q_AUIBygB&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=personalised+debit+card
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet nog dat dit sentiment tig jaar geleden toen de ING of ABN hiermee begon ook al in NL bestond. Men dacht dat caissières ook in de war zouden raken hiervan. Vond dat idee toen al onzin, een caissière raakte immers ook niet in de war bij een onbekende buitenlandse passen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb al jaren een foto van mij op m'n pas staan. Da's nooit een probleem geweest. Wat wél een probleem kan zijn, is dat in sommige landen (o.a. Japan) een betaalpas of credit card niet geaccepteerd wordt, óók niet al er Maestro/Visa/Mastercard logo opstaat.

Het beste antwoord

In theorie kan alles, maar een caissière in een toeristengebied zal bijna nergens vreemd meer van opkijken. ING is niet de enige die aan personalisatie doet:

https://www.google.nl/search?q=debit+card&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU9M3LzPzMAhXHJcAKHYoBCL8Q_AUIBygB&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=personalised+debit+card

Daarnaast zal het Maestro-teken en de chip zichtbaar blijven, voldoende indicatie voor iemand achter een kassa om te begrijpen dat dit echt een debitcard is. Daarnaast zal je 9 van de 10 keer zelf de kaart door het apparaat halen of er zelf insteken, waarbij de caissière amper naar het uiterlijk zal kijken. Zolang het werkt zal er niks aan de hand zijn.

En als je echt bij een wereldvreemde caissière aan zou komen kan je ook nog even van te voren bij een pinautomaat gaan pinnen en gewoon contant betalen.

Problemen is sowieso een sterk woord, de politie gaan ze er echt niet bijhalen als je met een afwijkende pas (wat elke pas in het buitenland is) wil pinnen.

Dus ik zeg NEE, je komt niet in de problemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

JA, dan denken ze dat je het misschien hebt gestolen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hoe kom je daarbij?
ronron1212
7 jaar geleden
Ontwerp zelf heel eenvoudig uw persoonlijke Betaalpas. Met bijvoorbeeld een foto van uw vakantie, uw huisdier of uw (klein)kind. U kunt ook kiezen uit één van de afbeeldingen uit de collectie van Mijn Betaalpas. Na 5 werkdagen ontvangt u uw Mijn Betaalpas.