Wat betekent het als een gebruiker op GV gecertificeerd is en dus een sterretje (asterisk) bij de avatar heeft staan?

Ik zie dit bij bijvoorbeeld deze gebruiker: http://www.goeievraag.nl/profiel/DeBibliotheek maar ik kan in de help/faq sectie niet vinden waar dit over gaat. Weet iemand het en zijn er nog meer gebruikers gecertificeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig, was me nog niet opgevallen..ben ook benieuwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat grappig +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooo, ik wil ook een sterretje! Ik lever er 100 punten voor in :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb jij geen sterretje? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei Naatje, dat bedoelde Esme vast niet.

Antwoorden (7)

ik denk een beheerder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien, zou kunnen, zou leuk zijn als ze dat soort dingen op een soort mededelingenschermpje of in de help/faq neerzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja...''ze'' doen wel meer niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.
Ik vermoed dat dit een gebruiker is die staat voor een organisatie of bedrijf.

DeBibliotheek komt altijd meteen met een uitnodiging om naar de bibliotheek te komen en een citaat uit een boek. We kunnen denk ik het beste zijn (of haar, of hun) antwoord afwachten :)

Toegevoegd na 16 minuten:
Nu ik nog wat langer nadenk denk ik dat het gaat om mensen "die ervoor geleerd hebben." Ik denk dat als je kunt aantonen ergens verstand van te hebben - gecertificeerd te zijn - zou je dat sterretje kunnen verdienen. (Maar het is nog steeds een gok hoor.)

Toegevoegd na 17 minuten:
(beetje kromme zin, bedtijd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het het percentage 'beste antwoorden' is dat de betreffende persoon heeft gegeven. Dat is onwaarschijnlijk hoog...
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
36 % is hoog maar niet onwaarschijnlijk hoog...
itsme
14 jaar geleden
:-) ik had heel eventjes 100% staan, maar toen had ik nog niet zoveel antwoorden gegeven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit zelf op 30% en mijn antwoordwaardering is 8.4/10, wat hoger is dan die van DeBibliotheek, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Toch bedankt voor het antwoorden.
Normaal gesproken betekent 'gecertificeerd' dat zekergesteld is dat je bent wie je zegt dat je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik begrijp wat het normaalgesproken inhoudt, heel simpel gezegd gaat het inderdaad meestal om een gecontroleerde identiteit, of een bewezen kennisniveau of iets dergelijks. Ik begrijp alleen niet wat wij er als GV gebruikers aan hebben om zonder verdere toelichting zo'n sterretje te zien met als alt tekst dat iemand gecertificeerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is op GV al eerder voorgekomen dat er eerst een verandering werd gemaakt, en dat de help-informatie pas een paar dagen later werd aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac, Ja, je hebt gelijk. Heb je overigens al / nog andere gebruikers gezien met een dergelijk symbool?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie nog geen sterretjes... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi om dat te horen. Als je ze wel ziet en er een vraag over hebt hoort dat bij de medische categorie vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie genoeg sterretjes. Het is een heldere nacht :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota: "‘gecertificeerd’ dat zekergesteld is dat je bent wie je zegt dat je bent."
Dan zou ik verwachten dat gebruiker GoeieVraag zelf (http://www.goeievraag.nl/profiel/GoeieVraag) ook wel een sterretje zou hebben en dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th, of deze: http://www.goeievraag.nl/profiel/moderator die heeft evenmin een sterretje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th, heel scherp! En onze Grote Maker, James, heeft ook al geen sterretje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idem voor pim
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stukje tekst van de Rolling Stones, misschien een verklaring: I'm a fool baby
I'm a fool baby
I'm a certified fool, now
I want to tell ya
Gotta tell ya, baby
I'm a fool baby
Certified fool for ya, mama, come on
I'm a fool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: ik geloof dat het tijd is dat ik mijn bed opzoek echt veel zinnigs komt er niet meer uit he :)
Slaap lekker allemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, die zag ik vanmorgen ook al staan. Ik dacht toen nog van HUH? een geverifieerde kalkoen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjee, krijg ik een sterretje, wordt het me meteen weer ontnomen. Wat heb ik de Grote Sterrengever misdaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota, ik heb er een screenshot van gemaakt voor je. Interesse?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, ja hoor, zet maar ergens neer waar ik hem op kan halen! Enneh - bedankt voor de service, heel attent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://drop.io/Rotaluclac
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik zie hem. Vraagje: gebruik jij Firefox?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota: Ja, vaak wel. wieso?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het sterretje bij mijn avatar staat niet waar het hoort: niet precies uiterst rechtsboven. Dat komt doordat het sterretje bij een andere avatar hoort - in dit geval zal dat die van DeBibliotheek zijn geweest. Firefox heeft de neiging dit soort toevoegingen aan avatars op een andere plek op het scherm te zetten, dus niet bij de avatar waar de toevoeging bijhoort. Dit gebeurt ook met de kleine 3 linksboven, of met de bolletjes onderaan de avatar die het GV-niveau aangeven. IE heeft die neiging tot verkeerde plaatsing niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat was me al opgevallen. Ik vond het sterretje op die plek anders wel leuk staan hoor :)
Als er ooit nog iemand scherp is en ontdekt dat er meer bibliothecarissen achter de bibliotheek zitten kan dit aangeven dat het bekend is bij GV en geen nader onderzoek behoeft, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, hoe later de avond hoe schoner het volk zullen we maar zeggen, of het ligt aan mij, maar ik vind je antwoord een beetje raadselachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden van de bibliotheek worden gegeven door meerdere collega's. Sommige competitie GVers kunnen dat oneerlijke concurrentie vinden en er klachten over indienen. Als een mod direct aan de avatar asterisk ziet dat het al bekend is, en het onderzoek naar misbruik al is afgerond. Hij of zij er verder geen actie hoeft te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen, een beetje meer uitleg van de gebruikers van dat account zelf of van GV zou wel op zijn plaats zijn vind ik. Ik vind het bovendien niet helemaal kies om een ogenschijnlijk normaal gebruikersaccount (tot die asterisk verscheen) te laten gebruiken door meerdere personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de andere kant, waarom zou dat sterretje voor iedereen zichtbaar moeten zijn? Wat is daarvan de meerwaarde? Dat het sterretje als veld in de gebruikersdatabase komt, onzichtbaar voor ons maar zichtbaar voor de beheerders en wellicht ook voor de mods - prima. Maar zichtbaar voor ons als klootjesvolk - wat is daarvan de meerwaarde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och,...als de antwoorden enigszins zuigendT waren van de bibliotheek of heel veel wel, maar nu...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn ze niet enigszins suigent dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac
Das simpel, in sommige dingen willen ze wat transparanter zijn..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk
Als ik mijzelf erin spiegel,..absoluut NIET;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac
Bij nader inzien; Er moet ook een "M" bij een mod staan, anders wissen ze elkaar. Poka-yoke.
De Openbare Bibliotheek is sinds een aantal jaren gecertificeerd, daar zou het mee te maken kunnen hebben.

De dienstverlening is onderworpen aan een aantal regels, en als je daar als bibliotheek aan voldoet krijg je een certificaat.

Alle bibliotheekmedewerkers die meedoen aan goeievraag (een hele boel) werken in zo'n gecertificeerde bibliotheek.

Voor de zekerheid heb ik het nog even nagevraagd, indien nodig volgt hier dus nog een aanvulling.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gecertificeerde gebruikers zijn gebruikers die door GoeieVraag.nl officieel erkend zijn. Dit zijn bijvoorbeeld officiele instanties die veel kennis hebben, of bedrijven die uitleg geven over hun eigen producten.

(Het is inmiddels ook toegevoegd aan de FAQ. Excuses voor deze onduidelijkheid)