Waarom kan ik mijn vraag op Goeie Vraag niet plaatsen in meerdere categorieën?

Sommige vragen kunnen vallen binnen verschillende categorieën van Goeie Vraag. Maar waarom kan ik dan niet één vraag meerdere categorieën geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Wat is er mis met "Alle categorien"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen categorie die je aan kan geven. De categorie overig, is een categorie die je alleen mag gebruiken als je categorie nergens thuishoort.

Antwoorden (2)

Omdat een vraag maar één keer in het systeem voor mag komen. Maar door het geven van trefwoorden kan je ervoor zorgen dat mensen die op die andere categorieën zoeken jouw vraag toch gevonden krijgen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op welke manier kan ik dit dan het beste doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar zijn mijn manieren... Bedankt voor je antwoord Amadea! Maar op welke manier kan ik dit het beste doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn er dan mensen die gaan zoeken naar te beantwoorden vragen via trefwoorden? Ik kijk altijd tussen "alle vragen" en daarna een paar categorieën. Ik ga nimmer opzoek naar "playstation" oid als ik vragen wil beantwoorden. De kans dat een trefwoord samenvalt met een openstaande vraag, in een cat. die ik niet scan, is sowieso nihil. Trefwoorden zijn alleen zinvol voor het vinden van een vraag als je mogelijk dezelfde vraag gaat stellen. Niet voor iemand die zeker wil weten dat zijn vraag beantwoord gaat worden.
Amadea
9 jaar geleden
De trefwoorden zorgen er voor dat vragen in de 'aanbevolen vragen' voor de deelnemers komen te staan. Als je een nieuwe vraag formuleert kom je vanzelf op het scherm waar je de trefwoorden kunt invullen. Bijkomend voordeel is dat je een extra spelpunt krijgt als je trefwoorden hebt ingevuld!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, ik zie nu inderdaad dat je onder je eigen instellingen zelf trefwoorden in kan geven (nooit geweten). Theoretisch heb je dus helemaal gelijk maar dan moet er dus voldaan worden aan: 1. antwoorder moet bij aanbevolen kijken
2. antwoorder moet trefwoorden ingevuld hebben
3. vrager moet een exacte match maken met een ingevuld trefwoord
...
4. de categorie waarin de vrager ook wilde plaatsen moet een cat. zijn die niet gescand wordt door de antwoorder. Ben benieuwd of door deze constructie ooit iemand een vraag zag die hem anders ontgaan was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@amadea of oirik Kan je een vraag stellen met ps4 als trefwoord maar dan niet in elektronica of computers&internet? Ben benieuwd. Wel even zeggen als je het gedaan hebt. Trefwoorden zijn ook nog eens onzichtbaar als je ze niet aan een cat. koppelt. Dus een echt bruikbaar systeem is het ook niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het lijkt me soms ook dat de trefwoorden door Google gepakt worden. Ik gebruik ze zelf wel als ik een vraag stel.
Amadea
9 jaar geleden
Zoals mw. HeerVoldemort al aangeeft hebben de trefwoorden een goede functie, ook al zie je ze niet aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jullie snappen mijn punt niet. Wie zoekt er nou via trefwoorden een vraag om te gaan beantwoorden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je geplust. De eerste zin is sowieso juist. De rest zie ik niet,
Amadea
9 jaar geleden
Het gaat niet om het zoeken, maar om het tevoorschijn komen van de vragen die op jouw interessegebied liggen. En dat gebeurt onder meer door die trefwoorden, ook al zie jij dat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar om het tevoorschijn komen van de vragen die op jouw interessegebied liggen Juist daar heb ij het over. Heervoldemort NIET. En dat gebeurt onder meer door die trefwoorden, ook al zie jij dat niet. Ik heb wat getest met vragen stellen (account vriendin) en het opgeven van trefwoorden zowel eigen account als die vragen. Het werkt gewoon niet. Alleen categorieen opgeven werkt. En als het al zou werken zou het alleen maar werken ALS je trefwoorden als antwoorder opgeeft. Dat doet volgens mij al niemand, en als je het niet aan een categorie koppelt wordt een trefwoord niet opgeslagen zover ik het zie. Trefwoorden werken alleen om een vraag te vinden, niet om hem zichtbaar te krijgen bij een "antwoorder". Ik zie niet hoe. Als je denkt van wel, leg dan eens stap voor stap uit hoe het werkt. Aan welke voorwaarden voldaan moet worden om een trefwoord welke ingevuld is bij een vraag die geplaatst is in een categorie welke niet met het trefwoord te maken heeft zichtbaar te maken voor een antwoorder die niet de cat, heeft opgegeven (maar wellicht wel het trefwoord). De enige optie is in mijn ogen een trefwoord in te vullen op alle categorieen waarop hij juist GEEN betrekking heeft. De kans dat een antwoorder dat doet is helemaal vergezocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat mij eens zien dat het werkt ipv te steeds te zeggen dat het werkt. Druk me eens met de neus op de feiten.
Amadea
9 jaar geleden
@MrTomaat: wat let je om zelf een vraag over ps4 te stellen? Ik weet daar helemaal niet van, dus is het zinloos om mij op te dragen daar ten behoeve van jou een vraag over te stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Jij moet helemaal geen vraag over PS4 te stellen, maar een andere vraag over weet ik wat in een categorie die ik niet heb aangemerkt en dan PS4 als trefwoord opgeven. Stel een vraag in maatschappij (daar heb ik PS4 niet als trefwoord opgegeven). De vraag zal niet aankomen bij mij ook al heb ik PS4 wel in andere categorieen als trefwoord aangegeven en ook zonder categorie. Ik heb het zelf al geprobeerd met een ander account en dan krijg ik de vraag dus niet te zien in aanbevolen. Ofwel zo als jij stelt werkt het niet. Waarom je als antwoorder trefwoorden op kan geven is me dus een beetje een raadsel. Een trefwoord invullen voor een vrager geeft geen voordeel om een antwoord te krijgen. Het geeft alleen een voordeel als iemand heel erg naar een vraag aan het zoeken is. Als het anders is moet je het even aantonen, of uitleggen hoe het in zijn werk gaat en waar je aan moet voldoen voordat een vraag zichtbaar wordt. Ik draag jou op om je stelling te verdedigen. Jij stelt, jij bewijst. Ik heb allerlei manieren aangegeven waarom je stelling onwaarschijnlijk is, en heb zo ver ik jou begrijp gekeken of het klopt. Maar ik heb niet aan kunnen tonen dat jouw vermoeden klopt. Het lijkt er dus op dat je wat zegt en niet aan kan of wil aantonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wel ook wel een vraag stellen. Geef maar een categorie op welke je NIET hebt gekozen bij instellingen en een trefwoord welke je wel hebt opgegeven.
Amadea
9 jaar geleden
Op dit moment staat bijvoorbeeld bij aan mij Aanbevolen openstaande vragen een aantal vragen over Software. Die categorie en dat trefwoord heb ik niet in mijn instellingen staan. En ik heb die vragen niet als 'goeie vraag' bestempeld. Waarom zijn ze dan Aanbevolen? Je kunt de trefwoorden helaas niet zien, maar het moet haast wel dat er een trefwoord bij staat wat ik wél heb aangegeven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik heb die vragen niet als ‘goeie vraag’ bestempeld. Waarom zijn ze dan Aanbevolen? Dat weet ik niet. (Computers&Internet aangeklikt hebben veroorzaakt dit ook overigens, de hoofdcategorie dus). Het geeft echter ook geen uitsluitsel, althans niet als we niet weten wat de trefwoorden zijn die jij en de vrager hebben opgegeven. Wat wel uitsluitsel geeft is het forceren van de kwestie. Dus nogmaals. -Geef een trefwoord op welke jij ooit hebt opgegeven(of vul er nu 1 in) en een categorie die je niet hebt gekozen. Dan stel ik de vraag. Of -Stel een vraag in alles behalve Computers en internet"/Elektronica. En geef als trefwoord ps3 of ps2 of ps4. De vraag moet juist NIET over PS4 gaan want dan zal hij wellicht verplaatst worden naar de juiste categorie zodat ik hem natuurlijk wel weer zie. Heb het zelf nogmaals zo geprobeerd met account vriendin. Zij heeft een vraag gesteld over een plant in biologie ik heb ps4 als trefwoord ingevuld. Komt niet bij mij bij aanbevolen. Heb ps4 zowel ingetikt zonder categorie aan te geven als bij een categorie die ik wel heb aangeklikt. Niks. Ik ben dus bang dat trefwoorden ingevuld zonder cat. verdwijnen. En op trefwoorden ingevuld bij de cat. Nog gekker: https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goeievraag.nl+hoe+heet+deze+plant%3F+ps4 https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goeievraag.nl+hoe+heet+deze+plant%3F Met PS4 komt de vraag niet te voorschijn zonder wel. Maar dat geheel terzijde. Dat is niet waar de discussie om draait, maar hetgene waar voldemort op inhaakte. Maar ook dat lijkt niet te werken.
Omdat een vraag een onderdeel is van een categorie. Je zou dan of meerdere vragen krijgen (met meerdere antwoorden /reacties /discussies) of een wazig systeem waarin een vraag een kopie is vanzichzelf en op meerdere plekken verschijnt, waarbij het niet uitmaakt waar je reageert. Te lastig waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoordt MrTomaat. Helder en duidelijk antwoordt :) Als het ten koste gaat van de website snap ik nu waarom het niet mogelijk is.