kan je kwijtschelding krijgen als beide partners in de wajong of wao zit die 3 kinderen hebben zonder baan?

Ik zit in de wao en ik woon samen met iemand die in de wajong is en we hebben 3 kinderen thuis waarvan eentje ia al 18 jaar oud die geen baan heeft. De kinderen kosten veel geld en nu krijgen we de ook rekening voor de gemeentelijk belastingen die bedraag 806 euro in totaal. Hoe kan ik toelichting krijgen voor gedeeltelijk kwijtscheding? Wat zijn de voorwaarden? Waar kan ik aankloppen om meer info te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Om hiervoor in aanmerking te komen moet jee een minimum inkomen hebben samen ik weet niet wat jullie gezamenlijk inkomen is. Voor de kinderen ontvangen jullie kinderbijslag dus daar moet je toch wel wat van kunnen betalen.
tinus1969
9 jaar geleden
@ronron12; voor die kinderen ontvang je een beetje kinderbijslag en die kinderen kosten vooral heel veel geld.
ronron1212
9 jaar geleden
Een beetje valt wel mee en als je kinderen neemt weet je dat dat geld kost.
fisbel
9 jaar geleden
Heeft u meer dan € 2000 spaargeld? Zo ja, als er geen schulden tegenover staan, heeft het indienen van een verzoek tot kwijtschelding weinig zin.

Antwoorden (2)

Ja, je kunt kwijtschelding krijgen voor de gemeentelijkr belasting.
Je kunt de formulieren hiervoor bij de gemeente ophalen.
De gemeente beslist dan of je daarvoor in aamerking komt.
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Ik denk niet dat er in deze situatie kwijtschelding van gemeentelijke belastingen mogelijk is. Zonder inkomensgegevens is deze vraag dus niet te beantwoorden.
Je moet onder of op het sociaal minimum zitten, om hier recht op te hebben, dat is de bijstandgrens. Je mag daar nog 10% boven zitten. Dan heb je recht op kwijtschelding, zit je daar 1 euro boven dan niet meer. Bij de meeste gemeenten is er wel een termijnbetaling mogelijk.
Op de achterkant van de aanslag staat hoe je kwijtschelding aan kunt vragen.