hoe vermijdt ik dat ik een melding krijg van (zogezegd) Aldi als ik op Goeie Vraag surf?

Als ik op Goeie Vraag surf (bv. kijken naar openstaande vragen) dan krijg ik een melding dat ik een bon van Aldi zou gewonnen hebben (zie de lange link hieronder). Ik weet dat dat larie is, en dat dit er enkel toe leidt dat ik een hoop spammail in mijn mailbox krijg.
Hoe vermijd ik dat? Moet ik dat melden of ligt dat aan mijn eigen pc?

http://www.giveaways.club/BE/W/Aldi/quiz/1e.html?voluumdata=vid..00000003-357d-4449-8000-000000000000__vpid..0e4cd000-ec3e-11e4-867b-401613983473__caid..64f50016-a0cb-42b0-aded-6617869403a9__lid..1b961484-dbd9-4274-8075-61b9bab45153__rt..R__oid1..8a46c0ae-2217-4825-b8a6-3c3a9bba387f__var1..316091__var2..BE__rd..www%5C.%5Ctotaladperformance%5C.%5Ccom&c1=316091&c2=BE&s1=15386328091430071345

9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe krijg je die melding? Is het een popup, reclame vakje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Adblocker plus installeren. Ben je van al die ellende af.
liveisgreat
9 jaar geleden
@Joozd, ik heb Adblocker hoor, maar die komt er toch door.
Ritsuka, het is gewoon een pagina die open gaat in plaats van de pagina die ik wil openen. Dus ik wil bv. de vragen openen en ik krijg in de plaats hiervan die melding over de bon van Aldi.... net zoals je ziet als je de link opent uit mijn vraag.
dus het is (volgens mij althans) geen popup
SimonV
9 jaar geleden
Zou malware kunnen zijn. Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner deze voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://www.malwarebytes.org/ HitmanPro zou m’n derde keuze zijn:
http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro
Ritsuka
9 jaar geleden
Klinkt als malware, dat ligt aan je pc. SimonV heeft goede links voor je.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ja lijkt me ook malware, toevallig iets aangeklikt op Facebook wat iemand gedeeld heeft? Facebook verspreid vaak dit soort links. https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/fraude/hoax-cadeaubonvan200voormcdonalds

Het beste antwoord

Een verbetering van hierboven we noemen dit geen virus maar adware. Je kan de methode van hierboven gebruiken alleen is de kans groot dat je niet alle adware verwijdert en daarnaast kost het ook nog eens veel tijd. Download het programma adwcleaner en laat het programma je computer scannen. Dit programma kent alle software die reclame op je computer erbij zet. Ik raad je ook nog even aan om bij (in het geval je chrome gebruikt) instellingen, dan extensies te kijken of daar nog extensies bijstaan die je niet kent. Als het goed is zijn nu die rare advertenties van de aldi etc nu weg. Als je ook nog af wil van advertenties van de website zelf zoals de reclame filmpjes op youtube en banners op websites installeer dan nog even Adblock plus. Veel succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk heb je een virus op je computer zitten. Bij sommige websites krijg je vanzelf pop-ups zoals dat heet, maar bij goeievraag.nl zou dit niet moeten gebeuren.

Meestal kun je een dergelijk virus vinden bij je extensies. Je kunt antivirussoftware gebruiken maar dat is niet altijd gratis. Vaak kun je het virus ook zelf verwijderen.Als je Windows hebt en je gebruikt Google Chrome als browser, ga dan naar: Windows Verkenner (bestanden) > Lokale Schijf > Gebruikers > Administrator > AppData > Local > (in het geval van Google Chrome) Google > Chrome > User Data > Default > Extensions, en verwijder daar alle bestanden.

Daarna moet je naar het Start-menu > Configuratiescherm (rechter gedeelte) > Een programma verwijderen, en daar verwijder je alle programma's met een rare naam :). Eventueel zoek je even op Google om te kijken of het een belangrijk programma is of niet. En daarna leeg ik de prullenbak ook altijd even voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
het rare is: het is alleen bij goeie vraag. ik kreeg vandaag een andere pagina (ipv Aldi) waarbij stond "hallo beste Belgacom Skynet fan". Idd ben ik klant van Belgacom (nu Proximus) voor internet, dus ze zijn goed op de hoogte :-/
Ik zal je tips zeker proberen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg allerlei reclames als ik op GoeieVraag zit. Ik heb dat op nog 1 andere site en verder nergens.
Ik ga dus ook de tips uitproberen.