Waarom kan ik mijn uitleg bij mijn gestelde vraag niet editten bij Goeie Vraag?

Soms klopt mijn uitleg niet. Maar dan moet ik een extra nieuwe uitleg geven.
Dat werkt verwarrend lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
In de nieuwe uitleg kan je toch gewoon uitleggen (!) dat de oude uitleg niet klopt...?
Antoni
8 jaar geleden
Klopt er nu -bij nader inzien- helemaal niets meer van je uitleg, dan kan je er altijd nog voor kiezen je vraag te verwijderen en een heel nieuwe uitleg bij je (nieuwe) vraag te schrijven. Er zijn dus mogelijkheden genoeg om je fout(en) te herstellen, lijkt mij zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni, als je zelf je vraag verwijdert kost het punten, bij een antwoord is dat niet het geval.
Antoni
8 jaar geleden
Tja, @jodokus52, het is dan helaas kiezen tussen twee "kwaden": een onjuiste uitleg bij je vraag laten staan of je vraag (inclusief uitleg) verwijderen en dan je punten (moeten) verliezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@antoni : Waarom niet een aanvulling schrijven bij extra uitleg met behoud van punten? Je begint met "Correctie" of "Foutief" en zo kort mogelijk herstel je de onjuiste uitleg.
Antoni
8 jaar geleden
Ja, dat is ook prima! Dat heb ik ook voorgesteld in mijn eerste reactie: "In de nieuwe uitleg kan je toch gewoon uitleggen (!) dat de oude uitleg niet klopt…?". Daarna schrijf ik pas in mijn tweede reactie: "Klopt er nu -bij nader inzien- helemaal niets meer van je uitleg, dan kan je er altijd nog voor kiezen je vraag te verwijderen en een heel nieuwe uitleg bij je (nieuwe) vraag te schrijven.". Dat MOET dus niet, maar je kan er altijd nog voor KIEZEN. (sorry voor de hoofdletters, maar er is op deze site geen andere manier om woorden te benadrukken) Daarna schrijf ik nog: "Er zijn dus mogelijkheden genoeg om je fout(en) te herstellen, lijkt mij zo.".
Amadea
8 jaar geleden
Door de recentste aanpassingen aan de site is nu een simpele eenvoudige oplossing: verwijder de vraag met de verkeerde informatie en stel 'm opnieuw met je correcte gegevens. Dit kost je geen punten, en levert je zelfs een punt op als je de vraag van trefwoorden voorziet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Amadea helemaal juist, en kernachtig uitgelegd. Zou willen dat ik hiervoor een + kon geven.

Antwoorden (2)

Omdat je al de mogelijkheid hebt gehad een Voorbeeld van jouw tekst te laten Tonen. Je bent niet verplicht om het direct te plaatsen, maar - eerlijk is eerlijk - het kost meer tijd om het eerst te controleren dus ik druk zelf vrijwel altijd ook meteen op de knop om het te laten plaatsen.

Maar als je merkt dat jij meerdere keren niet duidelijk bent in wat je getypt hebt adviseer ik om die mogelijkheid te benutten.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij doet de voorbeeld niet. Dus moet ik wel plaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Bij mij doet het 'voorbeeld' het al jaren niet.
Heb dit manco destijds doorgegeven en nooit meer iets over gehoord. Dus dat is geen argument voor mij Amadea. Wat vraagsteller wel kan doen, is de hele vraag verwijderen en deze na herschrijven/corrigeren opnieuw stellen.
[Verwijderen kost nu geen punten meer, maar 7.maanden geleden misschien nog wel.] Dit is eigenlijk afhankelijk van de fout. Wordt de vraag hierdoor anders begrepen? of is het slechts een typ- of taalfout?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is ook verstandig om eerst je vraag in een tekstverwerker te zetten zo kan je de vraag zelf met uitleg ook nog goed lezen. Ik vind het jammer dat de vraag met uitleg niet meer te zien is zodra je wilt antwoorden. Sommige mensen stellen in 1 zin 4 vragen terwijl de originele vraag op heel iets anders lijkt. Dit maakt het niet altijd even makkelijk om op een antwoord te reageren.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt de vraag met uitleg wel nalezen terwijl je met een antwoord bezig bent! Gewoon even klikken op het grijze veld boven het antwoordraampje. En als je het weer weet, dan klikken op 'Schrijf hier jouw antwoord' en je krijgt de tekst die je er al getypt had weer terug.
De reden daarvoor is, dat als gebruikers de vragen ingrijpend kunnen veranderen, de tot dan toe gegeven antwoorden en reacties geen betrekking meer hebben op de vraag.
AWM
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
...hmmmm...zit wat in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, geheel correct; we gaan niet met terugwerkende kracht vragen editen. een plus.