Waar kun je vragen stellen over je persoonlijke relaties op deze site?

En dan bedoel ik dus een categories zoals Relaties & Psychologie, want ik kan het nergens vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/pagina/richtlijnen/
zolang hij maar aan de richtlijnen voldoet, dus niet een vraag als 'Is hij verliefd op mij?' (kindervraag en niet te beantwoorden)
liveisgreat
8 jaar geleden
vragen over persoonlijke relaties zijn niet evident om te formuleren. heel snel ga je over de richtlijnen. Dit komt omdat GV vooral gestoeld is op "kennis" en niet zozeer op "ik vraag raad aan anderen". Natuurlijk kan je je afvragen of raad vragen aan anderen ook niet kan leiden tot het verspreiden van kennis, en of ervaringen niet ook tot "kennis" kunnen worden geteld. Maar ergens moet er een grens getrokken worden, dus de richtlijnen goed doornemen is zeker aangewezen. Als je bepaalde dingen ivm de richtlijnen niet begrijpt kan je - naargelang over wat het gaat - hierover een vraag formuleren naar de moderatoren of op Goeie Vraag zelf (afdeling Goeie Vraag).
Voor vragen die peilen naar raad, ervaringen enz...zijn er andere fora. Soms gespecialiseerde fora, bv. over alcoholgebruik, huishoudelijk geweld enz... Je hebt ook "gratis adviseurs" waar je met persoonlijke vragen terecht kan enz... In België kan je ook gebruik maken van Teleonthaal.
Als je vragen stelt over persoonlijke relaties op GV moeten het dus vragen zijn waarvan de antwoorden de kennis verhogen. Ik ben er zelf geen held in, maar toch poging toch voorbeeld:
Stel je hebt problemen met je buurman en je denkt dat hij narcistisch is omdat hij op geen enkele manier in jouw standpunt dan inkomen.
Kennisvraag
Is het niet kunnen begrijpen van andermans standpunt in alle gevallen een bewijs van NSP?
Forumvraag (bv. voor een forum over narcisme)
Hoe kan ervoor zorgen dat mijn narcistische buurman toch een beetje mijn standpunt begrijpt?
Als je vraag niet voldoet aan de regels, wordt ze verwijderd. Het gebeurt geregeld dat je daarbij ook duidelijke uitleg krijgt over wat je beter kan doen.

Antwoorden (4)

Dan kun je, denk ik, het beste via Persoon&Gezondheid naar Familie&Relatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via Persoon & Gezondheid en dan Familie & Relatie kom je bij de gewenste categorie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat je de term psychologie erbij gebruikt is het mogelijk dat de soort vraag die jij wilt stellen niet over jouw relatie met iemand gaat, maar om de manier waarop jouw Psyche met dit contact in de weg zit. Daarom staat bij de rubriek Persoon & Gezondheid onder de categorie Gezondheid ook de subcategorie Psyche. Dat is dan dus een beter alternatief dan de categorie Familie & Relatie, die onder dezelfde rubriek Persoon & Gezondheid staat.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus +
Je kunt psychologie vragen stellen, alleen waarschijnlijk geen al te persoonlijke subjectieve vragen. Verder staat er in de slogan wel "antwoord op al je vragen" maar het is belangrijk om rekening te houden met het doel van deze website, dat is namelijk geen therapeutisch consult.