Als er een vraag word gesteld zoals: welke winkel verkoopt ... Rond de 10 euro? Is een winkel noemen dan reclame?

Je ziet dat veel leden bij soortgelijke vragen zeggen dat het reclame is maar is dat reclame?
Met als voorbeeld de vraag over zorgverzekeringen die laatst gesteld is waarbij iemand zei dat het reclame is om een bedrijf te noemen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het de bedoeling dat je geen reclame maakt voor je eigen bedrijf. Ik heb al 100den producten/bedrijven aangeraden waar nog niks van verwijderd is. Het is niet de bedoeling om te vragen: Wie wil in mijn webshop wat kopen www.(mijnwebshop).nl Ik zie wel vaker mensen zeggen dat ze geen merk noemen, maar daar wordt niet op gemodereerd.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het is pas reclame als je elke keer hetzelfde noemt, dat het je eigen winkel/site is waar je reclame voor maakt.

Het beste antwoord

Nee, dat is dan geen reclame. Want er wordt specifiek om gevraagd. Mensen weten tegenwoordig doordat ze zoveel op internet bestellen vaak niet waar spullen in gewone fysieke winkels te koop zijn. Dus daar wordt hun kennis mee vermeerderd.

Wel heb ik een keer ontdekt dat iemand bij alle antwoorden die hij of zij gaf dezelfde bronvermelding gaf. Dat bleek dus reclame voor die site te zijn. En dat is niet toegestaan, dan gebruik je Goeie Vraag om te spammen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, duidelijk!