Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen mensen met dyslexie ook op goeievraag een vraag stellen?

Mensen met dyslexie hebben moeite met schrijven en zinnen maken. Volgens de algemene richtlijnen van goeievraag moet je correct Nederlands schrijven en op de spelling letten. Worden de vragen van iemand met dyslexie dan continue door goeievraag verwijderd?

Toegevoegd na 2 dagen:
Wanneer je dyslexie hebt en je vragen worden verwijderd dan doe je of durf je ook niet meer mee te doen op goeievraag. Onbegrip voelen, buitengesloten noem maar op.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
263
Ritsuka
8 jaar geleden
Zolang de vraag maar te begrijpen is zijn een paar spelfouten geen probleem
Amadea
8 jaar geleden
De toevoeging is een ongefundeerde mening van jou, VeggiePlease, maar geen praktijk op Goeie Vraag. Het kan misschien zijn dat iemand met dyslexie de inhoud van het moderatiebericht niet goed begrijpt, maar een vraag wordt echt om andere redenen dan het dyslectisch zijn van een vraagsteller verwijderd!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, hoor. Er zijn vaak genoeg mensen met dyslexie die vragen stellen.
Belangrijkste is dat je de vraag in het Nederlands stelt en niet bijvoorbeeld in het Engels.

Toegevoegd na 59 seconden:
En het is niet toegestaan op- of aanmerkingen te maken op iemand die spel- en/of taalfouten maakt...

Toegevoegd na 18 minuten:
Soms zet een vraagsteller voor de duidelijkheid bij de vraag: "Let niet op mijn spelling, ik ben dyslectisch."
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Uiteraard mogen ze dat. Het is zelfs verboden om commentaar te geven op iemands taalgebruik, dus er is geen enkele reden om geen deelnemer aan Goeie Vraag te worden als je niet zo goed bent in de Nederlandse taal of de spelling daarvan. De regel is alleen om te voorkómen dat er (misschien wel opzettelijk) onleesbare bijdragen geplaatst worden. Misschien is het wel verstandig om in je profiel te schrijven dat je dyslectisch bent, want dan heb je minder gauw last van vervelende reacties.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben licht dislectisch,ik schaam me ervoor,omdat ik wel hoog intilegent,getest ben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding