Hoe weet je bij GV of de ander je pb gelezen heeft? of dat je misschien geblokkeerd bent, krijg je daar dan ook bericht van?

Wij hebben onderling de mogelijkheid om pb's te versturen. Eenmaal verstuurd is het uit handen, logisch, maar hoe weet je of de ander je pb wel gelezen heeft? of dat je misschien geblokkeerd bent? en zo ja, krijg je daar dan ook bericht van?

Het zou fijn zijn als je, net als op FB , kunt zien of je bericht gelezen is, of en hoe laat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
dat kun je niet weten, je krijgt er ook geen notificatie meer van in je mail als je er 1 hebt ontvangen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Heel irritant. Want ik heb daardoor een paar pb's gemist. Ik kijk nu eens in de zoveel tijd of er iets is binnengekomen. De site takelt een beetje af de laatste tijd.
Amadea
7 jaar geleden
Op mijn laptop is een PB missen onmogelijk, want ik zie dan bovenaan een knalrood cijfer staan. Als je geblokkeerd bent bij Goeie Vraag sta je ineens niet meer ingelogd en kun je geen bijdragen meer plaatsen. Maar je bent nog wel in staat PB's te lezen. En daarmee kom je dan te weten waarom en hoe lang jouw account geblokkeerd is. Maar bedoel je dat een andere deelnemer geblokkeerd heeft dat jij hem of haar een PB kunt sturen, dan weet ik niet of je dat of de een of andere manier te weten kan komen. Hiermee heb ik geen ervaring, in tegenstelling (helaas) tot het vorige...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies, ik bedoel onderling. In mijn vraag staat blokkeren door een ander, niet door GV . Ook ik heb daar ervaring mee, heel in het begin, toen ik nog geen idee had van hoe of wat, maar ook nu gebeurt het nog, inderdaad helaas... Ik vroeg me af als je iemand een pb stuurt,
a) kan het dan ooit NIET aankomen? b) als je er niets meer over hoort, zou je denken: waarom hoor ik niets? [niet ontvangen?] c) als je misschien geblokkeerd wordt door iemand , hoe kom je dat überhaupt te weten?

Ik begrijp alleen niet waarom mensen klagen/ opmerken dat er geen notificaties meer zijn. Hoeveel moeite is het om een paar keer per dag even op je berichten te klikken? even checken? Ik doe het wel vaker dan een paar keer, wil niet 'echt te laat' iets lezen en dus veel te laat ergens op reageren.
Dat gebeurt nu al met reacties, die ik te laat door heb. Moet ook anders kunnen, maar dat is te bewerkelijk wellicht [kijken via 'mijn activiteit' en bijhouden?]. De vraag is dan ook, of en zo ja wie, reageert nu hier op deze reactie van mij. That's the Question!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Correctie: "In mijn vraag staat blokkeren door een ander, niet door GV . Ook ik heb daar ervaring mee, heel in het begin, toen ik nog geen idee had van hoe of wat, maar ook nu gebeurt het nog, inderdaad helaas…" >>>...maar ook nu gebeurt het nog, ...<<< Ik had het hier over verwijdering >NIET< over blokkering. Foutje , sorry!

Het beste antwoord

Je weet niet of de ander jouw PB heeft gelezen. Dat is nooit zo geprogrammeerd. De enige manier om het te weten te komen is wanneer de ander jou een berichtje terug stuurt - maar dan weet jij wel dat de ander jouw berichtje heeft gelezen, maar weet de ander niet dat jij dat antwoord hebt gelezen.

Als de ander jou heeft geblokkeerd, kun je je bericht niet eens versturen. Dan krijg je voordat je het verstuurt al de melding dat dat niet gaat. Als het dus mogelijk is jouw berichtje te versturen, weet je zeker dat de ontvanger jou niet heeft geblokkeerd (ik heb dit ooit eens samen met een mede-GV-er geprobeerd).

Als GV jou heeft geblokkeerd weet je helemaal niets meer, want dan kun je GV niet meer gebruiken. Voor verreweg de meeste gebruikers werkt de notificatie per e-mail ook niet meer, dus heb je geen enkele manier meer om ook nog maar iets van GV of van andere gebruikers te weten te komen.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Cryofiel Deze vraag was ik helemaal vergeten en daarmee jouw antwoord natuurlijk. Sorry.
Had eenzelfde vraag gesteld en werd geattendeerd op deze van 5 maanden geleden.
De nieuwe heb ik net verwijderd, jammer, had liever beide geplakt, maar daar zijn de mogelijkheden niet voor. Ik heb een kopie gemaakt voor mezelf. Bedankt voor je antwoord, alsnog!