Hoe kan ik de kieren aan de onderkant van mijn gipsbetonnen muur opvullen?

Ik heb wateroverlast gehad en de onderkant van de muur is een beetje afgebrokkeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een foto toegevoegd voor de details.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
ronron1212
13 jaar geleden
zie de foto niet

Antwoorden (5)

Met rotband (gips eigenlijk) maar het moet nu wel droog zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas staat je foto er niet bij maar het gaat maar om een stukje wat ik begrijp.
Je kan bij een bouwmarkt een pakje rotband kopen en dat gebruiken om het weer op te vullen. Zorg ervoor dat het stofvrij is droog en dat je alle losse stukjes en deeltjes verwijderd heb voor een goede hechting.
Gebruik voor een glad resultaat een pleisterspaan (zie foto).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met purschuim. In de holte spuiten, hard laten worden en het overtollige wegsnijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als stelregel kan je hanteren: tot ca. 1 cm. Roodband en dikker dan 1 cm. Geel- of Goudband. Deze producten zijn van Knauff en te koop in de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het best snij je met een gyprocmes een strook van enkele cm af waar de schade is, da zet je achter de overgebleven wand een latje vast met gyproc vijzen en vervolgens zet je een nieuw strookje vast op dat latje, afwerken met filler en gips en je kan schilderen of behangen. Je moet er wel aan denken om enkele mm van de vloer te blijven om het materiaal de kans te geven om te werken.