Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Druk van de (wasmachine) kraan, hoe kan ik dat controleren?

Na het afsluiten van de hoofdwaterkraan blijkt dat er geen druk meer zit op de wasmachine-kraan. Alle andere kranen zijn ontlucht en geven geen problemen. Deze kraan heeft een heel klein bereik om open te draaien. Er komt na opendraaien wat water, na verder opendraaien sluit de watertoevoer weer af. Het lijkt dus o een probleem met de kraan te zijn, hoe kan ik dat controleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In dergelijke kranen zit nog wel eens een terugslagklep, die voorkomt dat zeepsop in het leidingnet kan komen.
Heb hetzelf ook gehad. Waarschijnlijk slijtage en/of kalk uit het water.
Heb daarom de kraan voor minder dan € 10 zelf vervangen.
Daarbij wel teflon afdichtingstape gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kraan bleek inderdaad helemaal vast te zitten door kalk. Heb snel een nieuwe gehaald en vervangen. Via een andere door mij gestelde vraag wist ik hoé.

Andere antwoorden (1)

Hoofdkraan afsluiten. Zwarte knop van de kraan aftrekken (kan zwaar gaan) en met steeksleutel (14?) of bahco het binnenwerk losschroeven. Je moet nu wel kunnen zien wat er mis is.
Voor het opnieuw afsluiten van de kraan heb ik zo geen verklaring, misschien zit het rubber los?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding