kun je met behanglijm cd's op de muur plakken?

blijft de lijm aan de cd's plakken? of is dat echt alleen voor behang/papier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dat gaat wel, maar ik zou het met fotolijm/rubbercement doen. Het kleeft goed voor lichte dingen als cd's, en je wrijft het gemakkelijk weer vanaf, en je cd' zijn dan ook nog gewoon te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Fotolijm is een prima idee, je koopt het bij elke hobbywinkel, de V&D, Pipoos, en ook bij fotozaken. Mijn favoriet is die van Collal. Als je het er weer afhaalt, ook van papier, dan wrijf je het restant lijm er heel simpel af met je vinger, het wordt dan een soort "snotje".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je er niet al te zware dingen aan gaat hangen, en dingen met een redelijk oppervlakte werkt het prima. Je koopt het o.a. bij de Hema of bij een hobbywinkel.
Sorry voor mij late reactie, ik had een heerlijk weekend offline :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je kan het overigens gemakkelijk proberen met eerst een paar.. het droogt snel, en als het resultaat niet naar wens is, dan gum je of wrijf je het met je vinger gemakkelijk weer af, zonder dat je sporen achterlaat.

Andere antwoorden (12)

Denk dat je dat beter met seconde lijm kan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat niet blijft zitten. Ik raad je aan om buddies te gebruiken. Dan kun je ze ook weer weghalen zonder schade of lijmresten!
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
maar neem niet die blauwe buddies.. die laten een akelig piepklein spoortje achter, mocht je ze weer verwijderen.
hallo,

het gaat perfect, alleen het duurt wat langer voordat het opgedroogd is!
maar plakt perfect, skaters doen het vaak ook in hun haar!

succes, met plakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de plak kant van de cd een beetje ruw schuren en dan met secondelijm of montage kit op de muur plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraagt ie toch niet:P lol Behanglijm werkt super hoor, alleen duurt t inderdaad wat langer, zoals Stefan23 ook zegt
Het lijkt mij niet handig.
Behangsellijm bevat veel te veel water.
Dus gaan die CD's glijden en duurt het heel erg lang voordat het allemaal strak op z'n plaats zit.

Ik heb CD's aan elkaar geplakt met hobbylijm van Tesa, die niet op waterbasis is en vrij snel droog. Je hebt dan per cd maar een druppel nodig. Ik gebruik het ook om de mozaieken. Verkopen ze o.a.bij de Blokker ook.

Het gaat ook wel met houtlijm of witte knutsellijm die je overal kan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk, is te proberen.
Ruw hoe dan ook eerst de achterzijde van de CD op met schuurpapier. In oorsprong is de CD waarschijnlijk te glad.
Naar mijn idee kan je dan het best eerst de achterzijde inlijmen, dit laten drogen en vervolgens nogmaals inlijmen en plakken. Eventueel met een speld vastzetten totdat de lijm gedroogd is.
Makkelijker is het mogelijk om dit met acrylaatkit te doen. Ook nu uitproberen en eventueel -gedurende de droging- fixeren met een speld om zakken/glijden te voorkomen. Breng de CD's bij acrylaatkit met een licht draaiende beweging aan zodat de kit zich goed verdeelt en zich in de geschuurde krassen vastzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het het contactlijm doen. Bijvoorbeeld VELPON of bisontix.
2 kanten insmeren, even (10 min) laten drogen en vastplakken.
Zit direct vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook tweezijdig plakkend tape gebruiken. Vier centimeter voldoet voor het gewicht van een CD.
12 jaar geleden
Dat gaat altijd, maar ik kan je niet garanderen hoelang ze gaan blijven hangen...:o)

Toegevoegd na 1 minuut:
je hebt me op een idee gebracht, k'ga da eens proberen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een heel klein beetje montagekit,even aandrukken en klaar.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de ondergrond van de muur? Beton of behang?
Ik zou houtlijm eens proberen of van die kneed gum waar je ook posters mee kunt ophangen, zodat je het er eventueel makkelijk van af zou kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat uitstekend. Als je maar de hele schijf in smeert met een dikke laag. Het moet echt pappen!