Het ruikt erg naar plastic in een slaap kamer wat kan dit zijn?

De lucht is erg sterk en ruikt naar plastic.
er ligt marmoleum op de vloer, waarschijnlijk al meer dan 30 jaar. En de muren zijn gestuct (spachtelputz). Misschien oude elektriciteitsbedradingen in combinatie met stucwerk?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Toegevoegd na 1 minuut:
kan marmoleum voor deze heftige plasticlucht zorgen?

Toegevoegd na 1 dag:
de geur heeft ook wel wat weg van wiet.
Misschien dat de muren door de vorige eigenaren zijn geverfd en nu reageert met de histor muurverf die ik erop gedaan heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (4)

hoi gerardbram,

tsja, ik heb het ook wel eens, maar dan vind ik een vergeten c.....om (ja, kinderen lezen ook mee ;-)

nu serieus, ik weet het niet.
is de lucht plotseling gekomen? zo ja, wat is er voor die tijd veranderd?
is er spouwventilatie? dan kan het bij de buren vandaan komen
de stootvoegen in de muren tussen het plafond en de vloer zijn namelijk niet gestuct, daardoor kan lucht binnendringen.
is er ergens bij de buren wat veranderd?
plastic lucht kan ook verflucht zijn.
elektriciteitsleidingen kunnen wel plastic brandlucht geven, maar dan is het van korte duur, de brandweer maakt het weer uit.
kortom, hoe woon je? flat, eengezinswoning, buitenhuis, etc.
van welk materiaal is het gebouwd
nu met de warme tijden dampen er meer zaken dan in de winter als het koud is.

ik denk dat er net iets te weinig gegevens zijn om hier een fatsoenlijk antwoord op te kunnen geven

toch hoop ik dat je er van af komt.
veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een rij woning en ik ben er pas in komen wonen. De plastic lucht was altijd al aanwezig in 1 slaapkamer, maar door het verven maskeerde deze lucht. Nu de verflucht weg is komt de plasticlucht terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi SvenDuijn, je hebt gelijk, dit hoort bij de opvoeding.
heb ik met mijn kinderen ook gedaan, maar veel kinderen die dit lezen zijn niet van mij. ik laat het aan hun ouders over dit te doen. Gerard Bram, vreemd, mogelijk ligt er iets tussen vloer en plafond, vraag het eens aan de vorige bewoners.
lukt het niet, dan zou ik een (kleine) ventilator aanbrengen.
iets dat naar plastic ruikt hoeft geen plastic te zijn.
dus als je niet weet wat het is, dan zou ik toch erg voorzichtig zijn om daarin elke nacht te gaan slapen. als niets helpt, dan zal er gesloopt moeten worden.
er is iets dat ligt te stinken, maar waar en wat?
mogelijk hebben de buren (aan de kant van de betreffende slaapkamer) ook last, vraag er naar. hier kan ik nog steeds geen goed antwoord op geven. nogmaals, suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt ook een beetje op wiet-lucht. nu lees ik op een andere internetsite van iemand die er ook last van heeft gehad. Tenminste ik denk dat zij hetzelfde heeft gehad.
Haar muren roken naar een soort van wietlucht. Zij had histor op de muren gedaan en na een tijdje begonnen haar muren te stinken naar een wietlucht. Ik heb een vermoeden dat dat hier ook het geval is. Maar ja, ik weet het niet zeker. En wat kun je doen om er achter te komen en het te verhelpen? Ik heb de vorige eigenaren al gevraagd of zij iets weten,..ik wacht nog op antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dre, bedankt voor je antwoorden. Fijn dat je meedenkt
Als je speciaal schoonmaakmiddel voor vinyl en marmoleum kan dit de geur veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoeld als je met de goede schoonmaakmiddelen schoon maakt dan komt er een plastic lucht vanaf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige schoonmaakmiddelen laten een plasticgeur achter.
Dat de lucht wordt veroorzaakt door plastic is niet erg waarschijnlijk. De lucht die plastic verspreidt is afkomstig van weekmakers. Die lucht is na maximaal een week of twee helemaal verdwenen. Als je geen nieuwe plastic voorwerpen in je kamer hebt, is het dus onwaarschijnlijk dat de lucht door plastic in je slaapkamer wordt veroorzaakt. Het kan een andere bron zijn in je kamer die een geur verspreidt die naar plastic ruikt, of het is een bron buiten je slaapkamer.

Stucwerk ruikt nauwelijks en niet naar plastic.

Elektriciteitsbedrading ruikt niet, de plastic pijpen wel, maar ook alleen voor korte tijd.

Marmoleum ruikt wel, maar alleen als het nieuw is. Na 30 jaar zijn alle stoffen die je kunt ruiken zeker verdampt.

Heb je misschien last van migraine? Dat kan ervoor zorgen dat je reukvermogen sterk verbetert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee geen last van migraine,...geur lijkt ook een beetje op wiet.
Geuren zijn vaak moeilijk te omschrijven, maar na wat opzoek werk, lijkt de geur ook wel een beetje weghebben van wietlucht. IK geloof niet dat de buren een plantage hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiet lijkt mij een waarschijnlijker oorzaak voor de geur dan plastic. De geur van wiet is erg penetrant. Wellicht toch de buren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop ergens niet dat het de buren zullen zijn. Kan natuurlijk altijd, maar dan is het probleem misschien wel moeilijker om op te lossen ;-)
Hallo,

Ik heb ook vaak een plastic lucht in mijn kamer hangen. Dit komt van mijn printer. Deze is bijna kapot en wordt nu heel warm na en tijdens het printen. Het kan zijn dat er misschien een elektrisch apparaat kortsluiting heeft gehad of gewoon heel heet is geworden. je kunt de stekker er dan uit halen en eventueel het apparaat vervangen of ergens neerzetten waar je er geen last van hebt.

ik hoop dat je hier iets mee kan