Wasbak beschadigt?

Ik heb een heel klein deukje in mijn wasbak, er is een klein stukje van het emalje uit geknapt.
is dat te repareren, of kost dit een nieuwe wasbak!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wasbak beschadigT wie of wat?

Het beste antwoord

Als je wilt kun je het reperaren met koud emaille, daar zijn verschillende middeltjes voor.

Persoonlijk denkk ik trouwens dat het niet zo erg is, maar dat moet je zelf beslissen. Wanneer het gaat lekken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga eens langs de badkamerspecialist.
Wellicht heeft die iets om het geheel te reparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein stukje email dat uit de wasbak geknapt is klinkt niet zo ernstig dat je direct de wasbak moet vervangen toch? Tenzij je alles uiteraard altijd supernetjes wilt hebben.

Of het gerepareerd kan worden, misschien wel, maar je zult het altijd blijven zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE kan een tube kopen in de juiste kleur (lijkt op zo een tipexflesje) en dan een druppeltje op de plek doen. Zie je niks meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is in de handel inderdaad het zgn. koud-emaille te koop. Dit spul werkt goed en is in verschillen kleuren te koop.
Het probleem met emaille: als er een stukje af is dan kan het metaal daaronder gaan corroderen (roesten) en kan de plek naar verloop van tijd alsmaar groter worden of er roest een gaatje in de wasbak. Emaille is zeer hard (zie het als een soort glas) en door een deukje springt het emaille er af, de emaille splintertjes zijn zeer klein en zeer scherp en kunnen voor nare verwondingen zorgen. Ook kunnen er na langere tijd nog steeds kleine splintertjes afspringen door de materiaal spanning in het metaal.
Ik zou het plekje dus zeker even behandelen met koud-emaille. Het staat netter, voorkomt doorroesten en beschermt tegen evt. meer los komende splintertjes.
Als je het plekje gaat repareren denk dan wel even aan je ogen. Tijdens reparatie zit je er toch wat dichter op dan normaal en je zal niet de eerste zijn die met zo splinter in zijn oog naar het ziekenhuis moet en dat is niet fijn.
succes met de reparatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat speciale emailje verf is ook goed voor reparatie als de verf maar niet verder gekraat is (los zit)